Mäns våld - nej, feministers misshandel

Den här tråden diskuterar artikeln Mäns våld - nej, feministers misshandel.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-10-18 14:31:00
Thomas L. Aabo
Klockrent Marcus!
Inlägg #22: Postat: 2004-10-18 15:00:00
Hanna
Du har alldeles uppenbart inte förstått. Jämt, jämt samma diskussion strukturer/individ. Det finns en enorm skillnad, feminismen håller sig till strukturer och vetenskaplig forskning. Vad baserar du dina teorier på, personliga erfarenheter, vilka du senare drar alla feminister över en kant över!? Vilka är det som krigar, våldtar, mördar, kriminalitet och så vidare. Du borde göra något åt de män som tillåts få er andra män att utså som detsamma.
Inlägg #23: Postat: 2004-10-18 15:00:00
Hanna
Du har alldeles uppenbart inte förstått. Jämt, jämt samma diskussion strukturer/individ. Det finns en enorm skillnad, feminismen håller sig till strukturer och vetenskaplig forskning. Vad baserar du dina teorier på, personliga erfarenheter, vilka du senare drar alla feminister över en kant över!? Vilka är det som krigar, våldtar, mördar, kriminalitet och så vidare. Du borde göra något åt de män som tillåts få er andra män att utså som detsamma.
Inlägg #24: Postat: 2004-10-18 15:08:00
Annah
Allting som kvinnor har idag har vi själva våra systrar genom historien kämpat sig till, det är inget vi har fått. Rösträtt, preventivmedel, rätten till abort, att plugga vidare på universitet och högskola, kvinnojourer/tjejjourer, att ha tillträde till rikstag regering, att ha ett arbete utanför hemmet...ingenting av detta hade annars existerat i dag. Det handlar om att vi ska ta oss rättigheter, kvinnor, systrar, morsor och flickvänner.
Inlägg #25: Postat: 2004-10-18 17:02:00
Sandra Gustafsson
Marcus: Tack, det här var jättebra!
Inlägg #26: Postat: 2004-10-18 17:49:00
Jonas Liljeström
Även om det skulle vara så att de flesta män är "oskyldiga", brukar det ändå inte vara någon som reagerar när andra uppför sig på ett klandervärt sätt, antingen beroende på att man i grund och botten själv har en kvinnoförtryckande inställning, eller på grund av att man inte vågar ta risken att få resten av gruppen emot sig. I detta avseende är de flesta män fegisar och hycklare.
Inlägg #27: Postat: 2004-10-18 18:15:00
Joakim Johansson
Feminismen behövs och har gjort otrolig nytta. Vi lever i ett manligt samhälle, så enkelt är det. Kvinnor har sämre förutsättningar än män i många fall. Det är odiskutabelt och alla män som inte vill inse detta borde ta sig en ordentlig titt på samhället.
Inlägg #28: Postat: 2004-10-18 18:31:00
bubblan
Artikeln är mycket välutvecklad och genomgående klar - för de som VILL se vad den har att säga. Tyvärr är det väl som vanligt så att den innehåller en hel del saker som den trångsynte och inbitne manshaterskan gärna ger sig på...

Jättebra artikel och jag hoppas bara att de som väljer att kommentera den håller sig till det som tas upp i dito och inte påbörjar en ny diskussion om en annan aspekt av detta ämne.

Ok, jag är tydligen för sen...
Inlägg #29: Postat: 2004-10-18 18:52:00
Arash
Honestly... det här var den märkligaste/sämsta artikel jag har någonsin läst. Nån liten grabb som blev psykiskt våldtagen som liten av sin manhatande mamma och hennes vänninor som brukade komma över på tjejmiddag anser sig nu helt utan vetenskap vara fulltsändig legitimerad att säga vad som är fel på feminismen åt det hållet och det andra hållet.
Inlägg #30: Postat: 2004-10-18 20:02:00
Inger Olsson
Marcus: Du har mitt fulla stöd. Men kan man egentligen bli förvånad? Nej, så länge likhetsfeministisk teoribildning oavsett "familjetillhörighet" stödjer sig på Oidipuskomplexet för att förklara vad en människan - mannen! - ÄR så borde det inte förvåna någon? Dessutom den definition: "Kvinnan ÄR underordnad mannen och mannen ÄR norm",
Inlägg #31: Postat: 2004-10-18 20:36:00
Evey
Nej,en man kan inte ta ansvar för alla.Men hälften av alla kvinnor i Sverige har blivit slagna av en man.Ingen man påstår sig känna någon som slår kvinnor,men många måste alltså göra det!Många män skyddar varandra,tiger.Lever kvar i en machokultur där kvinnor har en roll,de själva en annan.Tycker själv Gudrun har trampat över gränsen och jag har själv söner.Jag tycker inte alla ska ta skulden,men alla ska ta ansvar.
Inlägg #32: Postat: 2004-10-19 11:53:00
Fatima
nej Marcus, du känner dig bara hotad av feminister. Hotad/Hatad? ;-

Jag är ingen aktiv feminist, men jag tackar dem för att de kämpade hårt för att jag kan rösta och få samma rättigheter som män. Trots detta, får vi fortfarande vi kvinnor sämra lön än män.

Är detta inte ett bevis på att kvinnor räknas mindre än män?

Vi är också mer uttsatta för våld och våldtäckter. Är detta inte tillräckligt för att kämpa utan att bli kallade för manhatare?
mvh
Inlägg #33: Postat: 2004-10-19 12:28:00
goggle
Jag tycker män ska ha kollektiv belöning för alla bra grejer vi uppfunnit: Samhällsstrukturen som feminismen använder som bas. Telefonen, symaskinen, elen, husen vi byggt, maten vi odlat fram, vägarna, maskinerna, you name it. Det är bra att män får mer betalt än kvinnor, vi presterar ju bättre i det offentliga rummet, onekligen. Och tänk alla unga män som dött för att försvara den plats där kvinnor kan sitta och beklaga sig! Va! WOW!
Inlägg #34: Postat: 2004-10-19 16:34:00
Marcus
Svar till LINA Lina Jag är smartare än så.
Jag anklagar inte dig, ärligt talat anklagar jag någon i artikeln? Nej jag bara berättar min historia. Jag berättar att jag blev psykiskt misshandlad för att jag föddes med manligt kön.
I feminismen finns utrymme för manshat.
Därför finns också manshat.
Därför skall feminismen avskaffas.
Inlägg #35: Postat: 2004-10-19 17:06:00
Vetallt
Bra Marcus!
Inlägg #36: Postat: 2004-10-20 18:52:00
Mona
Vad vi alla har, såväl män som kvinnor, är ett kollektivt ANSVAR för att bekämpa allt våld i samhället, särskilt det våld som drabbar de barn som tvingas bevittna det i sitt eget hem. Att ex. få se sin mamma bli slagen blodig, innebär per automatik att bli psykiskt misshandlad. Visa NOLL tolerans, såväl män som kvinnor, i enad front!!! Sluta säga: JAG slår inte!
Inlägg #37: Postat: 2004-10-20 21:08:00
Chris.X
Det är faktiskt både underhållande och skrämmande på samma gång. När man generaliserar om feminister klagar många feminster. Men när dessa feminister generaliserar män, ja då de inte förstå varför så många män blir upprörda. Hyckleri på högsta nivå.
Inlägg #38: Postat: 2004-10-21 11:40:00
Magnus
Lina: Vad jobbar du på för "kvinnodominerat och underbetalt" jobb egentligen? Ett jobb där du kan sitta och debattera på Sourze under arbetstid.
Inlägg #39: Postat: 2004-10-21 14:35:00
Cim Efraimsson
Tack för din krönika, du inspirerade mig faktiskt till en egen. Den handlar delvis om dig, och delvis om din svurna fiende Josefine Alvunger. Kanske inte riktigt en krönika som utgör en hyllning till er två, men men. Du kan ju se efter själv.
Inlägg #40: Postat: 2004-10-21 20:30:00
Arash
"Jag har svarart på detta inlägg på ett annat ställe... exakt samma inlägg."

Det där svaret ger mig en fingervisning om din IQ.... så jag ska läsa igenom alla 40-60 inlägg på jakt efter den person som ställde samma fråga som jag...

Men när jag tänker efter så är jag inte så intresserad heller. Ditt svar är nog inte så mycket vettigare än din artikel.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...