Inlägg #1: Postat: 2004-10-17 09:50:00
|
Marita |
Anser världen sig inte ha råd med kvinnor och barn.Gratis slaven får duga.Ej heller respekteras kvinnan,om hon inte har universitetutbildning och jämförbar anställning som mannen,ett samarbete är då nedvärderande och kränkande för mannen och ej godtagbart för honom.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-17 09:55:00
|
Marita |
forts.Hur skall då kvinnans och barnens röster bli hörda.När han inte vill"lta order" från en kvinna.Att fejka förståelse och sedan gå bakom ryggen är det vanliga,dom som inte vill bedra sin kvinna anses inte vara man eller så ses dom som "feminina" och blir utestängda från"HERR KLUBBEN".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-17 10:03:00
|
Marita |
Då frågar sig kvinnan vad fattas mig:Du är för mig en börda och belastning blir svaret.Kvinnor och barn måste ha skyddsbarriär,slåss för sin självständighet,samt egen försörjning och ekonomisk frihet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-17 10:18:00
|
forts |
---Kvinnor är födda midre begåvade---det är bara mannen som går till eftervärlden,,,,,,bevisa att ni kan något da,,,,ta för er gör något da.Gå inte bara häromkring och slå dank.Alla kanske inte hittar den rätta att gifta sig med,alla får inte barn,om dom fick några kanske dom kom underfund med,att dom trivs inte i längden att passa barn m.m.Dessutom att fostra barn, utan resurser,är som att koka soppa på spik.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-17 10:29:00
|
fort. |
Att som en hårt arbetande mor,men sällan ha kunnat ge sina barn något och därför när barnen vuxit upp endast rönt ett förakt. och dessutom inte ha en pension värdigatt leva på på ålderns höst.Kanske har man varit tvungen finna sig i att ""hustru och barnmisshandlaren""härjat omkring och förpestat livet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-17 10:45:00
|
forts. |
Alla män tycker dessutom inte om barn.Många män vill kunna skryta med sin hustru att hon har en fin utbildning,anställning,ser snygg ut är begåvad,m.m.Dessutom finns detta att:Din hustru får inte vara smartare eller bättre än min.
|
|