Förnimmelse av mansskatt

Inlägg #1: Postat: 2004-10-16 00:52:00
mikebike
tack johanna och vad kul att någon som kan läsa mellan raderna skriver en kommentar här. låt säga såhär, det enda positiva med det idiotiska förslaget är kanske att det enat kvinnor och män i frågan. Vi har fått igång en debatt kring ett stort problem som inte riktigt kommit upp till ytan innan. inte på detta sättet. kanske börjar det hända saker nu.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-16 00:52:00
mikebike forts
de personer man ser som försvarar förslaget på allvar är det mest synd om. de fattar inte bättre. de tror på allvar att lösningen är en kollektiv bestraffning - för en lagstadgad beskattning handlar inte om ansvarstagande - det är ett "straff" för de brott som begås.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-16 10:49:00
Nartin
Snälla mikebike, ingen stöder förslaget. Inte ens de som skrivit motionen. Motionen var ett trick, ett knep för att föra upp våldsfrågan på dagordningen. Och medan ni sitter och tävlar om vem som kan gnälla högst, så pågår våldet ändå. Gör något konstruktivt istället. Blir världen ett bättre ställe för att du kallar Schyman för en alkoholiserad idiot om och om igen? nej. Men just det verkar vara det viktigaste för de flesta att diskutera just nu Mycket konstruktivt.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-16 10:49:00
Nartin
Svara nu gärna "men det var ju hon som började" så är vi verkligen tillbaka i sandlåda
Inlägg #5: Postat: 2004-10-16 23:12:00
johanna
ja mike jag håller helt och hållet med det. meningen var nog bara att väcka debatt, vilket är bra.
men förslaget var ju faktiskt så idiotiskt att det förtjänar att hånas i texter som dina!
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 12:05:00
Mikael
Nartin, vad menar du med jag kallar shyman för alkoholist om och om igen. om du läst texten så lägger jag knappast stor vikt vid hennes problem. eller?

om och om igen låter väldigt tjatigt skrev jag det många gånger? nä, den som är tjatig här är du. alla har fattat din point och jag tror absolut att vi vill åt samma håll.
Laddar...