En asylsökande familjs historia

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-10-15 15:20:00
Anna Li
Kombinera detta med att Mats Svegfors i ansvarsutredningen tydligt visar på att ett av våra stora framtida problem är bristen på arbetskraft. Här har vi två arbetsföra människor coh tre framtida arbetsföra människor. Men då kan vi inte först knäcka deras psyken. Ge alla som vill coh kan göra rätt för sig omedelbart rätt att stanna i detta rika land.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-15 15:22:00
Reagan
De flesta invandrare har inte flytt ifrån någonting. Dessutom är det lätt för borgarbrackor att sitta på höga hästar och snacka om empati och annat dravel.

Länk: migrationsverket.se
Inlägg #3: Postat: 2004-10-15 17:15:00
Jörgen Öhlund
höga hästar? du har ingen aning om vad du pratar om. självklart finns det invandrare som inte ska vara här. men du resonerar likadant som alla andra svenskar som inte vill dela med sig. försöker hitta en ursäkt till att vara egoistisk. samma sak gäller uteliggare. där svensson nu har börjat säga "de har miljoner på banken" bara för att stilla deras dåliga samvete....
Inlägg #4: Postat: 2004-10-15 17:36:00
Reagan
Sverige är ett djup segregerat land, både imellan klasser och etnisiteter. Dom största invandrings ivrarna finns ibland folk i etablisemanget bosatta på södermalm, östermalm eller djursholm. Svenska arbetare och arbetkraft invadrare är inte lika ivriga av naturliga skäl..
Inlägg #5: Postat: 2004-10-15 17:43:00
Jörgen Öhlund
själv är jag bostadslös om 3 veckor. är sjukskriven och har knappt några kronor kvar alls. men jag tycker fortfarande att de som flyr bomber och en säker död ska få komma hit. sen att klass skillnaderna i sverige börjar bli enorma är sant. många, även arbetare lever i misär. men det är dumt att skylla på invandrarna när det är regeringen som fuckar.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-15 17:47:00
Reagan
Ja det är regeringens politik som är felet. Afterall jag är inte invandrarkritisk utan invandringskritisk. Jag är för invandring, men bara av arbetskraftinvandring och även utvidgad kvotinvandring. Titta på det diagrammet jag postade ovan..
Inlägg #7: Postat: 2004-10-15 17:51:00
Raygun
Syftningsfel..jag menar naturligtvis att jag är emot dagens invandringspolitik.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-15 18:02:00
Hermann
Anna Li skriver -i vårt rika land- Det märker man då inte. Vårt försvar läggs ner, operationsköerna växer och hur våra gamla behandlas är under all kritik!
Inlägg #9: Postat: 2004-10-15 18:17:00
Ryan gaygun
Prat! Vi är världsbäst för att inte säga absolut världledande inom välfärd!!!!!!!
Inlägg #10: Postat: 2004-10-15 21:05:00
Joakim Johansson
Snacket om att Sverige är fattigt och att vi inte har råd att ta emot flyktingar är ju så skrattretande att man gör ner sig. Vi är ett av världens rikaste länder. Enligt flera FN-rapporter ligger vi i topp när det gäller välfärd, sjukvård och privatekonomi. Och att sedan blanda in hur gamla behandlas och så vidare är ju att inte fatta NADA! Det har ju med fördelningspolitiken att göra!
Inlägg #11: Postat: 2004-10-15 21:08:00
Joakim Johansson
Visst kostar invandringen pengar. Men den största kostnaden beror på oss själva. Det är vårt sega och byråkratiska system som är felet. Handläggningstiderna måste kortas ner till max några månader. Invandrare måste kunna få ta enkla jobb redan innan de fått uppehållstillstånd. Som det är nu låter vi arbetsföra människor tyna bort i förortsgetton. Sedan skyller vi på dem när de bryter i hop och slutar fungera efter samhällets normer.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-15 21:11:00
Joakim Johansson
Håller för övrigt till 100 med Anna Li om att det är skrämmande att läsa tjockskallarnas inlägg. Hur bortskämda och övergödda svenskar sitter och beglagar sig framför sina datorer i hemmets trygga vrå. Ni är för fan patetiska, Hade jag fått bestämma hade ni utvisats hela bunten till första bästa krigshärjade ökenland så ni fått känna att ni lever. Vidriga människor.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-16 02:08:00
Jörgen Öhlund
bugar.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-16 04:08:00
Jörgen Öhlund
kunde inte ens i närheten säga det bättre själv.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-16 13:45:00
Hermann
Ja ta hit alla som flyr ifrån den stygga världen! Vi är ju sååå rika.
MvH ifrån en bortskämd och övergödd tjockskalle.

I denna debatten så är det tydligen fritt fram att nedvärdera dem med motsatta åsikter med vilka ordval som helst!
Inlägg #16: Postat: 2004-10-16 13:50:00
Hermann
alla som är emot eller av annan åsikt i invandrarfrågan är "vidriga människor" enligt J,Johansson!
Alla som inte tycker som honom betecknar han på fullt allvar som "vidriga människor". Härlig människosyn den killen har..
Inlägg #17: Postat: 2004-10-16 13:59:00
Hermann
Icke att förglömma så är vi patetiska också..och borde utvisas till ett krigshärjat ökenland!
Inlägg #18: Postat: 2004-10-16 14:43:00
Anna Li
Joakim och Jörgen, tack för att ni får det att kännas som att det finns människor som kan känna empati. Det ÄR synd om människorna i det beskrivna fallet. Det finns miljoner och åter miljoner männisor som det är synd om. Alla kan inte komma hit, men några har vi definitivt plats för.
Inlägg #19: Postat: 2004-10-16 14:43:00
Anna Li
Och att låta människor stanna i tre år för att sedan skicka ut dem, inklusive barn som bott här halva sitt liv, det är defintivt omänskligt. Snabbare handläggning eller så får de stanna. Dessutom kommer vi att behöva fler barn i Sverige.
Inlägg #20: Postat: 2004-10-16 16:53:00
jörgen öhlund
Hermann: precis. låter lite småjobbigt, eller hur? nä. men ni kanske borde se problemet på hemmaplan och inte skylla på dem som redan drabbats av förtrycket.... men ni gör precis som ni vill... det är era liv.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...