självFörakt -

Inlägg #1: Postat: 2004-10-15 14:11:00
Tvivlaren
Förra veckan flög sparvhöken mot fönster. Den låg på terrassen utan att kunna flyga. Jag kunde inte döda den! Halv timme senare jagade den småfåglar igen. Jesus sa, varför bekymra, titta på fåglarna dom har inga bekymmer.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-15 14:43:00
Elisabeth
Att speciellt titta på fåglar som flyger,ger i alla fall för mig en känsla av problemfritt liv.Även jag äter kyckling,fisk m.m.Att katten bedriver pennalism och sadism emot sitt byte fåglarna m.m. är ett sätt att döda på det finns många sätt att förhålla sig till varandra,nedbrytande eller uppbyggande.Angående sparvhöken så måste alla levande varelser utom trollsländan äta och gå på toaletten,desssutom går livet upp och ner för alla både djur och människor.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-15 20:44:00
Tvivlaren
Kanske söker jag värvning i armén, i den amerikanska armén. Den rätta guden måste vara den judiska, annars hade Gud inte tillåtit förtrycket i Palestina. Eller är amerikanarnas Gud samma, som tillåter massiva bombningar, ockupationer, terror och död. Jag kanske hittar till Gud när jag har dödat några människor. Kanske är jag som sparvhöken, jag måste döda. Är det så förstår jag inte var Jesus kommer in i bilden? Han som älskar alla barnen.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-16 08:47:00
Elisabeth
Att ""högst,störst,först,värst och bäst ""tar sig fri och rättigheter i våra liv,betyder inte att dessa har GUDS tillåtelse.Men Gud hjälper oss att klara, eller inte klara av det och allt man gör" tillsammans "med GUD hjälper en att behålla renheten inför GUD och sig själv,Att vara synd och skuldfri att ha rent mjöl i påseninför sig själv är viktigt för självförtroendet och för uppståndelsen.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-16 13:45:00
------
Att utöva medbestämmande och medinflytande i andras liv är en dålig ide.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-16 14:12:00
*KY*
Som själasörjare har jag funnit detta: en sak kan vi alltid göra "utifrån" - hjälpa medmänniskorna själva att de skall kunna "se och upptäcka" verkligheten om dem själva. Verkligheten är ALLTID utgångspunkten för ÄKTA förändring! mvh KY
Laddar...