|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-15 01:16:00
|
|
Erik |
Nu DNA-testas barn för att kontrollera att det är "föräldrarnas" riktiga barn de har med sig in i landet. Det har blivit alltför vanligt att barn utnyttjas för att lättare få stanna men också för att få mera bidrag till "familjen". Flera fall har uppdagats senaste åren, då barn visat sig vara köpta eller kidnappade av sina så kallade "föräldrar".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-15 01:20:00
|
|
Erik |
Skalman, du ska inte vara så jäkla naiv! Föräldrarna till barnen har också ett eget ansvar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-15 02:15:00
|
|
Erik |
Ett förtydligande, med svar2 menar jag att föräldrar kan utnyttja barn för att få fördelar. Här visar jag hur svenska myndigheterna aggerar och skyddar barn som utnyttjas på kanske det värsta sättet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-15 08:43:00
|
|
skalman |
med all respekt Erik jag är inte naiv ........... jag är inte " röd " ens en gång men det finns dessvärre vissa små saker här livet jag tycker är värt att kämpa för allas rätt till att leva vi själva väljer ....... Och när nu staten nu går in kastar bort detta humankapital son de en gång investerat i dvs barnen så blir jag rosenrasande
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-15 08:44:00
|
|
skalman |
med all respekt Erik jag är inte naiv ........... jag är inte " röd " ens en gång men det finns dessvärre vissa små saker här livet jag tycker är värt att kämpa för allas rätt till att leva vi själva väljer ....... Och när nu staten nu går in kastar bort detta humankapital som de en gång investerat i dvs barnen så blir jag rosenrasande
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-15 13:26:00
|
|
manlax |
Bra! Då tycker jag du står för kostnaden.
|
| |