Inlägg #1: Postat: 2004-10-14 17:40:00
|
Mikael Nilsson |
Okunnigheten är nog tyvärr väldigt stor om de här problemen. Finns det något riksdagsparti, egentligen, som har något vettigt inskrivet i sitt partiprogram? Någon som vet? Alltså någots slags handlingsprogram för drogbekämpning, så att säga.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-14 18:06:00
|
Tvivlaren |
Varför drabbades jag. Kyreus? Har jag syndat? Jag har aldrig stulit, jag har aldrig slagit en människa, svär gör jag mycket sällan. Men jag kommer inte upp. Har mina förfäder gjort något ont? Gud straffar upp till tredje generationen läste jag i skolan. Jag förstår inte?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-14 19:04:00
|
Jon Hallqvist |
Varför vill du ändra på nåt när du samtidigt hävdar att din Gud har skapat detta av en anledning - alla olika av en anledning, och givetvis glåporden de uttrycker av en anledning.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-14 19:05:00
|
Jon Hallqvist |
Jag håller med dig om hur detta bara leder till mer misär, och inte löser något av problematiken, men människan idag tycks inte ha tid för empati.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-15 01:20:00
|
Sunny |
Jag har som du vet skrivit om min alkolism här på Sourze: både ur min egen synvinkel o ur min dotters. Påhoppen har inte varit snälla: Jävla fyllekärring är väl det mildaste? Så jag förstår ifall många tiger o skäms.Även om just den här fyllekärringen inte gör det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-15 14:08:00
|
Tvivlaren |
Varför är det så här? Tittar ut genom fönstret, fortfarande vacker grönska, trots oktober. I skolan fick jag lära att Jesus sa, varför bekymra, titta på fåglarna dom har inga bekymmer. På sommaren jagar grannens katt på småfåglarna, leker med dom och sedan dödar. Nu på hösten, tredje året i rad, har vi en sparvhök på besök. Oftast ser man småfågelfjädrar samlade på ett ställe på marken. Sparvhökens festmiddag?
|
|