Att döma efter utsidan

Inlägg #1: Postat: 2004-10-14 16:07:00
Mikael
Förmodligen är du ett blodtörstigt rovdjur om du känner dig som ett. Men jag undrar hur många människorovdjur det skulle finnas kvar om dom var tvungna att själva avliva det dom skall äta?
Inlägg #2: Postat: 2004-10-14 17:36:00
Jörgen Öhlund
hahaha. så vad gjorde vi förr då? eller är människan bara 50 år gammal?
Inlägg #3: Postat: 2004-10-14 21:31:00
Mikael
Hur stor del av befolkningen väljer en yrkesbana som slaktare? Människor driver allt längre bort från verkligheten för varje generation som växer upp. Min åsikt är att det är väldigt få som ens satt sig in i hur det skulle kännas att slå ihjäl ett djur.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-15 11:23:00
Tommie Nygren
Givetvis ett problem. Se t.ex. Bellina eller vad hon heter i Robinson som inte ens skäms över det paradoxala i att vilja äta djur men inte reflektera över var de kommer ifrån. Framtiden är givetvis att odla kötthögar baserat på framklonat jox...
Inlägg #5: Postat: 2004-10-15 11:25:00
Elias Bröms
Mänskligheten utvecklas. För 1000 år sen var det normalt att människor slog ihjäl varandra när de blev osams. Idag är det inte accepterat. Idag slår människor ihjäl djur bara för en gammal matvanas skull. Imorgon kommer det inte att vara accepterat.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-15 16:49:00
Anna Drangel
Håller med om att jag skulle ha svårt att slå ihjäl djur och sedan äta upp det. En gång var jag visserligen tvungen att med en yxa nacka en hackspettsunge som min katt helt grymt lekt med. Men jag tyckte det var obehagligt.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-15 16:50:00
Anna Drangel
Och eftersom min kille är vegeterian hinner jag inte ta en tugga från min ev veckoköttbit förrän han påminner mig om det gulliga, fina djur det än gång var...
Inlägg #8: Postat: 2004-10-15 23:50:00
Nani
om du har svårt att avstå liksmaken av etiska skäl kanske det blir lättare för dig att avstå om du inser att du är långt ifrån ett rovdjur.
rovdjur dödar själv sitt eget och andras byte .en gepard t ex blir av med ca 80 av de byten den dödar till hyenor och andra asätare som bara väntar på att någon annan ska utföra det vidriga arbetet .alltså moderna djurätande människor är absolut inga rovdjur de är asätare!
Inlägg #9: Postat: 2004-10-17 14:16:00
Anna Drangel
Nani, jag skulle nog kunna döda ett djur om jag blev riktigt hungrig. Ungefär som att jag nog skulle kunna utföra en blodig operation på någon om jag blev tvungen, även om jag inte är läkare utan bara "asätare" av deras tjänster...
Laddar...