Inlägg #1: Postat: 2004-10-13 12:52:00
|
Sunny |
Anna: Det är mycket vanligt att både våldtäktsoffer o incestoffer tar tillbaka anmälan o även påstår att de ljugit.Den vuxna kvinnan orkar inte bli så ifrågasatt o kränkt:Hon upplever ofta en andra våldtäkt i just rättegången. Barn blir tubbade att ta tillbaka. "inte vill du väl att pappa,morfar ,whoever ska sita i fängelse för din skull?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-13 12:56:00
|
Sunny forts |
Men innan man tar en anmälan till åtal så bör man i ala fall kolla ifall det här påstådda övergreppen kan har ägt rum? Påstår offret att de ägde rum varje dag en viss vecka o man kan bevisa att den veckan fanns offret i skolan o den åtalde på arbetet är väl saken ganska klar? Är berättelsen ett plagiat ur flickans egen favortitbok så undrar man ...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-13 12:58:00
|
Forts |
Våra kändaste våldsbrottslingar tycka kunna sitta o välja o vraka bland de stridbara kändisadvokaterna men vad slags advokat får en anonym man som misstänks för kanske det skamfullaste brott i vårt sammhälle?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-13 15:38:00
|
D.E |
I detta fall hade han väl en ganska känd advokat väl någon skåning som jag glömmer just nu men någon kanske kommer ihåg?? Grillades ganska mycket i "uppdrag granskining" om målet eftersom han inte gjort ett skit för att försöka försvara sin klient...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-14 14:03:00
|
Sunny till DE |
I det här fallet måste advokaten ha skitit i sin klient helt: Du o jag skulle kunna göra de enkla saker som friat mannen. Saken är att även advokater är människor o fäder o avskyr pedofiler lika starkt som alla andra: Du ser ju här hur laddat ämnet är? Han utgick nog ifrån att hans klient var skyldig?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-14 17:23:00
|
D.E |
Advokaten var Tom Peyron som för övrigt kviterade ut 500 000 i arvode för sin goda insatts som försvarare i detta mål. Om han har barn vet jag inte men hur f-n han kan sova om natten efter ha fått en halv mille för att inte göra ett skit kan jag inte förstå...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-15 15:31:00
|
Malin Michea |
Anna Li >>> Mina funderingar går ungefär åt samma håll.
|
|