Journalister ! har löst 58 av 63 sexmål

Inlägg #1: Postat: 2004-10-12 15:08:00
forts
Sunny forts
2004-10-12 10:38
Flickan hade noga angett tiden: Alltid på dag tid. Nu kollade det en seriös advokat gjort från start: Var fanns pappan de där dagarna? Ju han hade alibi för han befan sig på sitt arbete o flickan befann sig i skolan vilket hela klassen läraren kunde intyga. Flickan erkände då att hon hittat på det hela. Trots det fick pappan då ingen ny rättegång.Först nu ser det ut att bli av.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-12 15:09:00
Sunny forts
Sunny forts
2004-10-12 10:43
Psykologen hade intalat flickan att hon led av övergrepp: Någonting som är vanligt i USA o leder till det som kallas False Memory Syndrom FMS. Dessutom visade det sig att psykologen hade en falsk titel o dito examen Sådan här skandaler försvårar för oss som verkligen är utsatta då trovärdigheten kan ifrågasättas..
Inlägg #3: Postat: 2004-10-12 15:11:00
forts
Hela den familjens liv är förstört för alltid o hur kommer flickan att må nu när allting rullas upp igen? Så Ja: jag är livrädd för pedofilhysteri!!! Jag o pappas andra offer hade tur så till vida att han erkände varje gång. Det måste kännas hemskt för barnet om den vuxne dömms mot sitt nekande eller frikänns?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-12 15:12:00
Sunny
Ett faktum är att du kan lära dig någonting av varje människa. Jag umgicks så länge med pappa därför att det gav mig någonting primärt kunskap om o hjälp att hitta pedofiler De första åren orkade jag ibland inte prata med honom: då bad jag honom sätta sig vid pianot o så lyssnade jag på hans val av musik. Jag hade ju hela familjen bakom mig även om han nog inte var älskad av någon av oss.Bäst gick det med barnen men vi har talat om det hela nu när de är vuxna.Visst finns det tvivel.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-12 15:13:00
Sunny
Så bra Billy att du skrev om det här fallet så slipper jag. Vad är det för advokater vi har ?
Inlägg #6: Postat: 2004-10-12 15:39:00
P
Advokater, politiker och journalister är de yrkeskårer jag respekterar minst...man kan inte bli framgångsrik inom något av dem om man har ett fungerande samvete eller god moral.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-13 12:59:00
Sunny till p
Ligger mycket i vad du skriver här.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-13 13:13:00
Jesper till P
Du verkar ha missat att Sourze vill ha hög kvalitet på inläggen? Självklart kan man bli en framgångsrik politiker eller journalist med bibehållet gott samvete. Och advokatens roll verkar du inte ha förstått alls.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-13 15:28:00
D.E
Journalisternas s.k "oberoende" är ju icke-existerande och detta blir ju jävligt synligt under valdebatter och de flesta artiklar med för den delen. Advokater? Tja...de har ju kommit fram en jävla massa om deras myglande med arvoderna det senaste åren nu men eftersom de granskar sig själva så händer ju inget....Politiker? kommentarer överflödiga!
Inlägg #10: Postat: 2004-10-13 21:50:00
Frida P
Du skriver att flickans pappa dömdes på hennes ord men vad dömdes din pappa på Sunny? Var det inte dina ord mot hans? Var du barn om du var 15 och var din pappa då äkta pedofil? Varför sprang du inte därifrån och sökte hem och jobb någon annanstans på den tiden? Du är ju rätt så gammal och då arbetade väl många när dom redan var 12 år. Det gjorde min farfar och farmor. Mycket konstigt det du säger i svar 4. Fattar inget men det låter bara sjukt.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-14 13:43:00
Sunny till Frida
Pappa satt i fängelse för våldtäkter av min lillasyser sedan 4 år när han o jag började brevväxla. Hon var baby när det började o 11 år när han åkte fast, Det fanns tekniska bevis o ett erkännande ang lillasyster. Jag visset inte ens at jag hade en syster utan befann mig på barnhem eller forsterhem till jag var 13 då jag åkte ut o började försörja mig själv. Jag hade en dröm då: att få gå i skolan jag var bäst i min klass även om jag nästan aldrig var där.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-14 13:48:00
Sunny till Frida
Då satte jag in en annons i en tidning efter min mamma: Jag hoppades att hon skulle ge sig tillkänna o kanske ville hjälpa mig. Istället kom ett mycket trevligt brev ifrån pappa: Han längtade så efter mig o jag var välkommen hem att bo hos honom o hans fru: självklart skulle jag få ta studenten! Det var bara en hake: Han jobbade utomlands satt inne så jag måste skriva till en postbox. Själv hade jag ju ingen adress så han skrev p.r.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-14 13:53:00
Sunny till Frida
Efter 8 mån brevväxling bokade han in ett möte på ett hotell : han skulle komma till Sverige den dagen han muckade Jag var den lyckligaste unge på jorden: efter alla ensamma år! Väl på hotellet satt vi o pratade på hans rum: jag ville veta så mycket. Han bjöd på ett starkvin:jag hade aldrig smakat alkohol o märkte inte att jag blev nedsövd. O nej: det var inte jag som anmälde pappa o jag vittnade inte emot honom. Han dömdes på tekniska bevis o erkännande.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-14 13:57:00
Sunny forts
Självklart hade jag aldrig mera utsatt mig för honom efter den gången .Vi sågs inte förrrän många år senare o då var jag den starkare.Det var inte jag som anmälde o jag vittnade inte emot honom: Han dömdes på min dagbok,tekniska bevis han hade ställt till mig så at jag hade blött kraftigt under natten: så mycket att hotellpersonalen kom ihåg det samt erkännande. Läs mina breven till pappa här ifall du undrar.
Laddar...