Inlägg #1: Postat: 2004-10-12 11:40:00
|
Malin Michea |
...och samtidigt går hundratals förövare fria. Inkompetens var ordet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-12 14:24:00
|
johanna svensson |
tack, billy! vi behöver fler som dig som kan se mer än "stackars hjälplösa flickor som bara blir våldtagna hela tiden". jag understryker, precis som du, att skyldiga ska dömas men samtidigt så måste domstolarna vara lite mer kritiska mot de fakta som läggs fram. det är inte helt omöjligt att det bara är lögn! att anklagas för ett sånt brott slår ens värld i spillror. tro mig, jag har sett det på nära håll...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-12 15:04:00
|
Sunny |
Billy: detta skrev jag i dag under en annan debatt:
2004-10-12 10:29
I dag läser jag att den man,i DN kallad Mats, som blev ett offer för just pedofilhysterin ska få en ny rättegång! Jag tänker på den pappa som på endast sin dotters ord dömdes till 8 års fängelse för sexuella utnyttjande av sin dotter från 7 års ålder. Han dömdes oxå för grovt koppleri då dottern sagt att han brukade sälja henne på bordeller i Strockholm.Nu vet alla som föjt debatten vem jag talar om.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-13 11:51:00
|
Anna Li |
Det är också märkligt att männens försvarsadvokat inte ställde de enkla frågorna om tidsmässig möjlighet och i övrigt faktagranskade flickans berättelse. Sedan kan man alltid fråga sig vad som får en ung flicka att hitta på sådana här historier om sin egen pappa alternativt att hitta på i efterskott att hon har ljugit. Något är det som är allvarligt fel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-13 11:56:00
|
Anna Li |
Det är också intressant att alla som tvärsäkert anser att flickan ljugit tidigare tar det som en sanning för att hon själv säger att hon ljugit. Vem vet egentligen vilket av de två som är en lögn? Det kan bara en ordentligare faktagranskning visa. Och den borde man gjort för längesedan.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-16 10:49:00
|
Snoken |
Världen mest kriminella polis, åklagare och domstolsledamöter, det har vi här i Sverige. I Sverige döms personer till livstid på löpande band, 10 års fängelse döms ut lika lätt som godis delas ut till barn.
Mr. Butt, jag ber Di g att skriva en tidningsartikel att den åklagare som åtalade Rahman samt domstolsledamöterna som dömde honom skall sitta av ett lika långt straff i Kumla, om kräken inte vill då ska Rahman ha dom pengarna han begärt. JK, JO, justitiedepartementet är bluff, likaså HD,
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-16 12:27:00
|
Mattias Berge |
Jag har en förkärlek till dina artiklar Billy!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-16 23:24:00
|
Malin Michea |
Visste inte förut att flickan säger sig ha blivit hotad när hon tog tillbaka sina anklagelser och att hon återigen står för dem. Det öppnar ju upp för diskussioner. Dessutom anses flickans berättelser om rituella övergrepp som "fantastiska". Knappast. Det förekommer väldigt ofta. Även barnbordeller existerar, eller gjorde åtminstone så sent som i mitten av 90-talet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-17 10:19:00
|
Alf Carlsson |
Hur många sexmål har journalister INTE löst? Överhuvudtaget så erbjuder den sexuella realationen en stor gråzon, där bitterheten i ett efterspel säkert kan förvrida en verklighetsuppfattning flera gånger från båda sidor. Det måste vara bland det svåraste som finns att dömma, när ord står mot ord. Hade t ex BB:s närvaro i rättssalarna ÖKAT rätssäkerheten?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-19 18:01:00
|
Erik Rodenborg |
På min hemsida har jag denna artikel Länk: ww2.hemsida.net om fallet med "incestdömde Ulf".
Som framgår är fallet långt ifrån så enkelt som Billy Butt med flera påstår...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-19 19:20:00
|
kento |
Lägg ner polisverksamheten helt eller se till att det inte är svenskar som får dessa jobb. Svenska polisen e ju inte direkt kända för att vara intelligenta.
Det räcker att man läser om dubbelmordet i Linköping. " Polisen betraktar mördaren som farlig " eh hallå det tog dem säkert flera timmar att komma fram till den slutsatsen. Klart Slut.
|
|