Schymans nya snoppskatt

Inlägg #1: Postat: 2004-10-10 09:28:00
Peter
Jag tror att de flesta kvinnor har betydligt större problem med våld från kvinnor, mest mobbning, än våld från män. Män å andra sidan har säkert större problem med våld från andra män pss.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-10 10:16:00
Peter
"Genusforskningen" är en gökunge i samhällsforskningen. Den tar uppmärksamheten från de mer fullständiga kartläggningarna av orsakssamband. Inte ett ord sägs om behovet av motverka uppfostran till våld genom aga, hjälpa barn att utveckla andra verktyg än våld för att svara på kränkningar, utbilda lärare, chefer, och dagispersonal i mobbningens symtom, mekanismer och metoder att lösa sådana konflikter som samtidigt kan ge offret full upprättelse.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-10 10:18:00
Peter
Behovet av att brott inte får löna sig, behovet av kontroll av våra makthavare och fungerande straff mot ansvarslöst missbruk av maktpositioner. Respekt för individens rätt att definiera och välja hur den vill leva.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-10 10:27:00
Peter
Jag tycker att det är oerhört viktigt att de demokratiska principerna, med tanken på att alla enskilda intar en självständig och upplyst hållning och allas röst är lika mycket värd, är i centrum. Jag är fullständigt allergisk mot politiska rörelser som buntar ihop folk och talar om kollektivt intresse och ansvar.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-10 10:31:00
Peter
Jag kan ansluta mig till ett parti så länge jag tycker att de står för något bra. Jag accepterar inte att de talar om för mig vad som är i mitt intresse och vad som inte är det. Jag förstår att den politiska, feministiska rörelsen med sin propagandamaskin "genusforskningen" är styggelse för de flesta kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-10 11:00:00
Peter
Därmed inte sagt att det finns/funnits en tröghet när det gäller stora förändringar i samhället.
Det har funnits/finns? korkade föreställningar om vad kvinnans och mannens roll är. Den konstruktiva feminismen har starkt bidragit till att föra utvecklingen framåt.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-10 11:03:00
Peter
Jag såg, häromdagen, en intervju från 1960 av ett läkarpar. Det var en nyttig påminnelse att höra mannen säga att han åtminstone brukar se på någon gång varje dag, då kvinnan sköter barnet. Detta för att känna sig delaktig. Han brukade även laga mat en gång i veckan. Det kändes otroligt töntigt och patetiskt att se.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-11 04:59:00
Elias
Ungefär lika töntigt kommer förmodligen folk i framtiden tycka att det var 2004 när det ansågs normalt med halvnakna kvinnor på H&M-affischer, fäder som aldrig tog ut sin pappaledighet, 12-åringar som klädde sig som porrskådisar och bara 20 kvinnor i EU-parlamentet.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-11 09:10:00
Peter
Ja, det finns mycket korkat att uppmärksamma. Dock, är det inte alltid, men kanske ofta, korkade skäl till att någon pappa inte tar ut föräldraledighet, eller att det inte alltid är 50 kvinnor på maktpositioner etc. Det finns människor som har och hävdar andra prioriteringar än vad som för tillfället anses vara politiskt korrekt, utan att för den skull inkräkta på någon annans rättigheter.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-11 09:12:00
Peter
Tokfeminismen går inte i något politiskt partis ledband utan Wittström mfl har sin egen politiska agenda.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-11 09:13:00
Peter
Jag tror framförallt att genusforskningens och tokfeminismens framfart kommer att framstå som obegriplig i framtiden.
Laddar...