44 sidor ren lögn

Inlägg #1: Postat: 2004-10-08 20:27:00
Lars Nilsson
Forts: Men vad kan man vänta sig av en skribent som själv säger sig vara "huvudlös" och gör allt för att slippa arbeta!
Inlägg #2: Postat: 2004-10-08 21:57:00
Joakim Johansson
Tja du Lars, vad enkelt det är att kasta skit på folk i cyberrymden. Tänk om du stått framför Mattias, hade du sagt ovanstående till honom då? Personligen tycker jag texten är flummig men intressant. Matttias pekar på ett faktum som blir större och större i vårt land. Och det är klyftorna mellan de som bestämmer och de som arbetar. Klyforna mellan de som har pengar och de som inte har pengar. Och att det alltid krävs att ansvar ska tas från botten när det är de där uppe som borde ta sitt ansvar.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-09 13:37:00
Lars Nilsson
Hade sagt samma sak. Att utkräva ansvar av andra går tydligen för sig enligt MS. Och det kommer från en som själv säger sig vara huvudlös och göra allt för att slippa arbeta. Det blir trovärdigt så det förslår!
Inlägg #4: Postat: 2004-10-11 00:26:00
Mattias Sjöberg
För att över huvud taget svara på sådant här trams så kan jag säga två saker; för det första så använde jag underskriften "huvudlös" i ett helt annat sammanhang i en annan artikel, de flesta kan nog förstå ironin i det användandet dessutom. Och nej, jag vill inte arbeta. Åtminstone inte under en visionslös arbetsgivare utan förmåga att ens försöka uppnå allt det där som skrivs i div policies.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-11 00:27:00
Mattias Sjöberg
Forts: Slutligen finner jag det tråkigt att Nilsson inte är kapabel att tala om VAD det är han finner så meningslöst i min artikel utan snarare finner nöje i att på ett ngt krystat vis plocka några poäng på mig som person.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-11 14:50:00
Lasse Thn
Det har väl hänt många gånger att man funderat hur företrädare för arbetsgivaren kan stå och måla upp det de påstår är deras visioner och mål, när man sen vet hur illa det rimmar med verklighten.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-11 22:31:00
Lars Nilsson
MS har en chef som inte kan säga "krya på dig" och andra chefer som tar långa luncher och enligt MS är odugliga. Jaha, väx upp grabben, livet är hårt men för den skull behöver varken företaget där Du jobbar eller policydokumentet vara fel. Ingen, vare sig truckföraren eller någon annan är perfekt. Ditt grodperspektiv är patetiskt och tom värre än mitt gubbgnäll på Sourze.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-12 01:11:00
Mattias Sjöberg
Haha, tack för upplysningen. Hade ingen aning om att livet är hårt. Synd att du inte kan se kopplingarna jag gör och 500 tecken är alldeles för lite för att få dig att förstå min poäng är jag rädd. 4947 tecken artikel misslyckades tydligen kapitalt.
Laddar...