Hur var det nu med sak och person?

Inlägg #1: Postat: 2004-10-08 11:47:00
Michael Lundahl
Som man skriver får man svar. Visa på var jag har gjort/argumeterat fel i min artikel så skall jag kommentera det.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-08 11:54:00
marcus
Ja just det! *skrattar* Bra sagt Johannes!
Vem är det nu som inte kan skilja på sak och person Michael? med tanke på det som Johannes kallar "person-angrepp" jämför. "sak-angrepp"

Du visar ju nu att du är lika låg som "jag." "Det vill säga så låg som du tycker att jag är nu när du är förbannad på mig :-
Inlägg #3: Postat: 2004-10-08 12:18:00
Johannes Jakobsson
"Ärligt talat Marcus... vad är det för fel på dig?" Här förutsätter du att det är något fel på din motpart personangrepp. "så hade du aldrig varit så omdömeslös att du hasplat ur dig det här idiotiska svamlet." här förolämpar du din motpart. Finns säkert fler delar men jag orkar inte riktigt återge allting här. Du kan ju kolla igenom själv försöka distansera dig lite till innehållet så kanske du ser vad som är argument och vad som är påhopp.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-08 12:20:00
Johannes Jakobsson
Så om jag förståt det hela rätt så kritiserar du din motpart i debatten för att han inte gjort skillnad på sak och person? Följdfrågan blir då: varför gör du samma misstag själv?
Inlägg #5: Postat: 2004-10-08 12:23:00
Johannes Jakobsson
Lite av en retorisk fråga, jag vet. Men det känns som om det skulle ha blivit bättre om du försökt att argumentera istället för att vara nedlåtande. Det brukar skapa ett sundare debattklimat, trots att retoriken på Sourze allt som oftast är inriktat på personen och inte argumenten. Det är väl bättre att försöka föregå med gott exempel då än att sänka sig?
Inlägg #6: Postat: 2004-10-08 12:29:00
Johannes Jakobsson
Dessutom håller Ottosson en förhållandevis saklig i sitt inlägg, och kommed invändningar som du glatt hoppar över i ditt svar.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-08 12:44:00
Marcus
Hela poängen med min arikel är att jag kritiserar inte Gudrun utan JUST Michael och hans artikel. Det _blir_ väldigt personligt så klart! Men det är en hårfin skillnad.
Saken du tog upp Michael, Gudruns eller Vänsterns artikel, är jag ointresserad av att diskutera och nämner inte.
Jag kritiserar dig för att du kallar henne "Geni" och för att du _berömmer_ henne för att ha använt "tjuv och rackarknep"
Inlägg #8: Postat: 2004-10-08 12:45:00
Marcus
Jag tycker inte politker skall berömmas när dom använder tjuv och rackarknep.
För då kan andra krafter i samhället också använda tjuv och rackarknep och skylla på att Politikerna gjorde det först.
Det är hela saken.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-08 12:49:00
Johannes Jakobsson
Marcus: Det var så jag uppfattade din text också. Det framstod ganska bra tycker jag.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-08 13:10:00
Marcus
Tack:-
Laddar...