Hur var det nu med sak och person?

Den här tråden diskuterar artikeln Hur var det nu med sak och person?.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-08 00:32:00
Malin Michea
Jag tror att den här konflikten bygger på ett missförstånd, därför förhåller jag mig neutral. ;
Inlägg #2: Postat: 2004-10-08 03:17:00
Marcus
*skrattar* Michael. Vill du verkligen att jag skall komentera ditt svar?
Jag upplever att du skrev den lite för fort.
Och nej jag har inte pratat eller ens tyckt om motionen, som inte ens är lagd av Gudrun. Fast av någon anledning så står det i din rubrik att det är Gudruns förslag.
Nej jag har bara kritiserat dig för attt du utnämner Gudrun till PR-geni.
Det är min huvudtes, Besvara det istället så kan vi debatera på riktigt :-
Inlägg #3: Postat: 2004-10-08 03:45:00
david
gudruns knep är alltid att höjja skatten på allt, vad det nu än kan skyllas på, fast vi redan har världens högsta skatter tack vare att sånna som henne och andra sitter och styr sverige. inkompetens tyvärr, inte solidaritet. vad har det med dig och göra? inte mycket?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-08 08:33:00
MickeR
ML anger att motionen vill utreda kostnaden för våld samt skyddsjourer för de som drabbas av våld. Han "glömmer" dock bekvämt nog att nämna att motionären vill utreda MÄNS våld och skydd för KVINNOR som utsätts för MÄNS våld - inte våld människor emellan. Det är en rejäl nyansskillnad som du utelämnar där, eller hur Lundahl?
Inlägg #5: Postat: 2004-10-08 11:02:00
Anna Li
De flesta kan inte skilja på sak och person. Eller sätter t o m person före sak. Ett förslag från Reinfeldt i en enskild fråga kan ju vara bra, fast man är sosse, ett förslag från Schyman kan ju vara vettigt fast man inte delar hennes övriga åsikter. Men det är väl mer än tydligt här på Sourze att det oftare är personen än saken som bedöms.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-08 11:13:00
Johannes Jakobsson
Jag förstår verkligen inte för mitt liv varför du inte kan skriva en debattartikel utan att förolämpa din motpart. Det blir bara tråkigt att läsa den och fokus förflyttas från argument till personangrepp. Det här är bara lågt.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-08 11:21:00
Lars Nilsson
Problemet med Schymans och v:s alla förslag är att man konsekvent inte ser till idividen utan till kollektivet. Vare sig det gäller belöning eller bestraffning. CH Hermansson på sin tid hade inget emot att Stalin förflyttade hela folkslag till Sibirien som straff för att vissa samarbetat med tyskarna. Den kollektivistiska tanken gör många tveksamma till v:s alla förslag.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-08 11:44:00
Marcus
Du upptäckte inte ens att du kallar mig Marcus i början och Magnus efter halva artikeln. Det är tydligt att den inte var genomtänkt. *ler*

Hur många gånger läste du igenom den innan du skickade?

Det du skrev är inte riktigt värt att besvara. Du är lite för hastig. Du går för fort fram. Du reagerar istället för att agera. Cool it!
Inlägg #9: Postat: 2004-10-08 11:47:00
Greg
Gudrun är väl visst med??
Länk: riksdagen.se
Inlägg #10: Postat: 2004-10-08 12:20:00
johanna
det här var faktiskt riktigt dåligt... marcus knöckte dig. helt klart. du skulle inte ha svarat...
Inlägg #11: Postat: 2004-10-08 18:00:00
Claudia
Herr Lundahl har verkligen svårt att skilja på sak och person.
Marcus har framfört argument vad han anser om politiker som använder tjuvknep som medel för att, via media, gagna politiska målet.
Och en intellektuell person kör aldrig med "110 procent"... Bara där föll du.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-09 02:37:00
http://clik.to/losell/
"Åh - my God!"
Inlägg #13: Postat: 2004-10-09 12:32:00
Berit Larsson
Det är dags att det rensas ut lite på Sourze, de gamla skribenterna håller inte längre. Varför måste de alltid i tid och otid skriva artiklar när de inte har något att komma med. Är det Sourze som tvingar dem att skriva eller får de betalt för att göra det?
Inlägg #14: Postat: 2004-10-10 17:35:00
Yohannis Petersson
V:s motion kan man tycka vad man vill om, men deras strategi för att förverkliga detta problem har Gudrun Schyman via offentligt ett uttalande och en debattartikel i onsdagens Aftonbladet representerat. Därmed är det inte underligt om fokus riktas på henne för den här frågan.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-11 19:58:00
Sunny
Det skrivs mycket läsvärt på Sourze men många skribenter ser världen i svart/vitt. Antingen -eller. Andra läser artiklarna utan att förstå o tolkar som när fan läser biblen. Båda delarna är farligt för en konstruktiv debatt,
Laddar...