Skäms Michael Lundahl!

Inlägg #1: Postat: 2004-10-07 17:24:00
Biff
Det är nog tänkt att man själv, från att man fyller arton år, ska vara kapabel att avgöra om en politiker är ärlig eller inte. Man kan förstås inte kräva någonting av politikerna, men man kan låta bli att rösta på dem. En politiker vars enda ideologi är att förbli kändis, bör således filtreras bort. Inte av media, men av röstarna.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-07 22:02:00
Marcus
Till Lina.
I Just det här fallet var det Michael Lundahl som själv avgjorde att Schyman var oärlig. Han menar att förlaget var menat som en provokation, inte som ett förslag möjligt att genomföra.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-07 22:53:00
Marcus
Jag kritiserar honom för att han konstaterar eller avgjorde att hon är oärlig, men sen snarare än att förkasta henns oärlighet så utnämner han henne till geni. Där är min kritik av honom
Inlägg #4: Postat: 2004-10-08 08:40:00
Lina
Fast det verkar som att du tycker att det finns en skillnad mellan att vara ärlig politiker och vara politiker som bara vill ha mediauppståndelse. Jag tycker att det är ganska svårt att göra den skillnaden. Alla politiker vill plocka poäng och i vår fantastiska samtid är det via media man kan göra det.
Man måste ju vara ett mediageni för tt lyckas politiskt, eller?
Inlägg #5: Postat: 2004-10-08 12:26:00
Marcus
Nej... Gudrun är ju faktistk avsatt från vänsterparitet, hon har misslyckats.

Margot Whalström är den populäraste politiker vi har och hon är inget media-geni. Hon är bara bra.
Carl Bildt var också "Bra" Ärlig och saningsenlig.
Självklart är båda tränade i media dom är duktiga. Men Gudrun har säkert fått dubbelt så många löpsedlar som båda dom två tillsammans.
Ingen av dom höll på med den här typen av utspel.
Men dom var/är båda större politiker än Gudrun.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-08 13:47:00
Lina
Vari ligger oärligheten i Schymans förslag? Hon hymlar väl inte direkt med vad hon tycker?
Inlägg #7: Postat: 2004-10-08 22:01:00
Marcus
Det är inte jag som har sagt att Gudrun är oärliig. Det är Michael som säger det. Det är därför jag kritiserar honom extra mycket. Han "upptäcker" att Gudrun spelar tjuv och rackarspel, men istället för att kritisera det så berömmer han det och utnämner henne till Geni.
Laddar...