Inlägg #1: Postat: 2001-02-24 22:09:00
|
Freddie |
Visst är det en stereotyp men jag förstår inte varför det gör det svårare att ta artikeln på allvar. Majoriteten av de mest aktiva feministerna idag har flera av de kännetecken som hon radade upp så jag förstår inte din kritik...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-02-24 22:12:00
|
Freddie igen |
När man talar om nazister talar man oftast idag om stereotypen män med grön bombarjacka och rakat huvud. Gör det nazismen svår att ta på allvar?
De feminister som hon främst riktar sig mot i artikeln är just de som ofta bär de kännetecken hon nämner...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-26 11:31:00
|
Vilken värld lever du i? |
Är du inte en bimbo? Att du är fet betyder inte att du är smart och dina 90 högskolepoäng säger inte att du har lärt dig något om världen, vilket du bevisligen inte har.
Hur försvarar du skillnaderna mellan manliga o kvinnliga löner i Sverige? Eller alla som gör abort eller dränker sina egna nyfödda barn i floden för att en flicka är inget värd?
Desutom finns det minst lika många agressiva kvinnohatare som agressiva feminister. Har du ALDRIG tänkt på det?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-14 22:21:00
|
en karl |
det ovanstående inlägget är fel på alla punkter
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-08 13:52:00
|
maria |
Men Freddie då... hur står det till med dina kunskaper egentligen?
"Majoriteten av de mest aktiva feministerna idag har flera av de kännetecken som hon radade upp..."
Kära nån!
Har du n¨ågonsin träffat en feminist? DE allara flesta av mina kompisar är feminister, liksom jag,och vi har då ALDRIG sett ut på det sättet eller bränt några bh-ar heller för den delengör ngn det idag´?
FOrts följer... se neda
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-08 13:53:00
|
maria |
FORTS...
Detta är bara ett sätt för antifeminsiter att skrämma folk som inte vet bättre till tystnad, fördomar och generaliseringars om kanske gällde i feminismens begynnelsekonstigt att ingen sagt att alla feminster är flator också ;-
OCh vad gäller nazismen/rasismen ser de flesta inte heller ut som du skriver.Att bara komma på tanken att jämföra desutom...
FORTS följer.. se neda
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-08 13:54:00
|
maria |
FORTS...
OCh du skriver vidare ".... de feminister som hon främst riktar sig emot är just de som ofta bär de kännetecken ..."
JAg trodde det var feminism vi diskuterade och inte personlig stil eller utseende!!!!!
Sexig, snygg, jarriärist, mamma, underklädestokig FEMINIST!!!!
p.s De felsta femionsiter ser ut som vanliga tjejer, SKillanden mellanoss och er andra är att vi är MEDVETNA, belästa och envänder vår hjärna!!!
|
|