GUD - demokrat?

Inlägg #1: Postat: 2004-10-07 09:21:00
US
Just nu har den mest "bristfälliga" demokratin militär närvaro i 130 länder, i 93 länder har den militärbaser. Just nu håller den där ”bristfälliga” demokratin införa en ”bristfällig” demokrati i Irak. Med 160 000 tungt beväpnade soldater med rätt att döda och med världens mest avancerade vapenarsenal. Men ack, länder där den ”bristfälliga” demokratin har införts, där är det Mammon som regerar. Det alternativet är minst dåliga, säger Mammons bedjare.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-07 09:46:00
*KY*
Svar till Krieg: kommunismens trovärdighet måste diskuteras...LIKSOM!!!...demokrati-begreppets fulla innebörd. Se inlägg från US ovan. Se också min precision av avsikten med detta inlägg... Vimsigt? Kanske är det du som har lite migrän idag??
Inlägg #3: Postat: 2004-10-08 00:02:00
Krieg
Jag har aldrig lidit av migrän, så det kan inte vara orsaken till att jag tycker att du är vimsig! Troligtvis kommer vi aldrig att uppnå någon högre ren form av "demokrati" som ett slags mänskligt slutmål. Vi måste insé att våra liv och därmed vårt samhällsbygge är en process! Allt är en rörelse! Move on KY!!!
Laddar...