|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-07 00:28:00
|
|
Krieg |
Demokrati betyder "Folkmakt", "Folkstyre". Det är abstrakta begrepp men de flesta medvetna människor förstår med "känseln" någotsånär vad det konkret innebär!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-07 08:59:00
|
|
US |
Just nu tycks det vara att de flesta medvetna människor anser att det är Mammon som är demokrati.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-07 09:49:00
|
|
*KY* |
Svar till Bobbo: "läs en bok", säger Du. Jojo. Har du aldrig märkt att politiska ideologier kan definieras på ett OTAL SÄTT? Jag har läst många böcker i mitt liv. Men viktigast av allt för den här frågan: Jag har sett otaliga människor känna sig starkt ALINIERADE i moderna samhällen; hlet utanför beslutsprocesserna. Är det demokrati??
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-07 11:01:00
|
|
Bobbo |
Ska jag verkligen svara på det här? "ingen har definierat begreppet" "Har du aldrig märkt att politiska ideologier kan definieras på ett OTAL SÄTT?" implicerar "har" antar jag? Logik är inte din starka sida va?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-07 11:01:00
|
|
Bobbo |
Demokrati har aldrig definierats mer ivrigt på massa olika sätt av kreti och pleti än idag. Det kommer en ny vänsterflummare i veckan med en demokratibok som barnen sitter på kvarnen och ältar över sina 70kronors öl. Begreppet är inte komplicerat, människor tror att det är det för att dom likt dig inte vet vad dom pratar om.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-07 12:53:00
|
|
. |
he-he, nu blev Bobbo arg, he-he
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-07 21:22:00
|
|
Uno Hansson |
Demokrati i beslutsprocessen är att det förslag som får majoritet är det som gäller tills frågan hamnar i beslutsprocessen nästa gång. Sedan finns det väl olika åsikter om demokrati, men dessa åsikter har väl knappast någon praktisk betydelse.
|
| |