Göran Persson och diktaturkramarna

Inlägg #1: Postat: 2004-10-06 15:17:00
forts
Klappjakten på kommunister är inget nytt och inte orsakad av misslyckade Sovjetexperiment. Redan 1848 skrev Marx och Engels i Kommunistiska Manifestet: ”Ein Gespenst geht um in Europa – das Gespenst des Kommunismus.” Ett spöke går runt Europa – kommunismens spöke. Har kommunisterna klarat av klappjakten över 150 år kommer dom nog klara av det här angreppet också.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-06 15:18:00
forts
Jag har ofta tänkt på vad den svenska högern Folkpartiet, Moderaterna, KD och C har sagt om inbördeskriget i Spanien på 30-talet. Var dom på den lagliga regeringens sida eller på den anfallande Francofascisternas sida. Vad sa dom då när tyska flygplan, Legion Gondor, bombade staden Guernica.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-06 15:18:00
forts
Det var många svenskar som åkte till Spanien för att försvara den legitima regeringen. Dessa ”Frihetens soldater” dom som överlevde fick en bedrövlig mottagande vid hemkomsten. Många av dem fick leva i fattigdom. Det var omöjligt att få arbete, de blev stämplade som kommunister av arbetsgivarna. Vad säger arbetsgivarnas stödpartier om detta?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-06 15:19:00
forts
USA markerade i alla fall sitt ställningstagande. USA stöttade den Francofascistiska diktaturregimen ända till slutet, 1975. Vad vi däremot vet är att den svenska högern M, FP, KD och C stöttade USA:s angrep mot Irak med motiveringen att Irak hade massförstörelsevapen och hade kontakter med AlQaida. Vilket har visat sig vara lögn.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-06 15:20:00
forts
Vi vet också att högern stöttade USA i Vietnamkriget när B-52:orna anföll vietnamesiska byar och mördade barn. Vi har väl läst boken Song My. Växgiftet Agent Orange är också ett exempel. Än i dag föds ovanligt många handikappade barn i Vietnam. Ja, det finns otaliga exempel. Högern M, FP, KD och C ger fullständigt stöd till USA. USA som håller många diktaturer under armen. Frågan får bli: Hur kan svenska folket rösta på dessa krigshetsare och diktaturkramare?
Inlägg #6: Postat: 2004-10-06 15:59:00
Till US
För att dom mördat färre än Ohly o Cos polare Pol Pot och Stalin kanske? Att döma av exemplen du tar upp anser du tydligen att folkmord är helt okej, bara det är för "arbetarnas och folkets" skull. Och som svar på din fråga: För att i panik skydda sig mot kommunisterna som är än farligare. Om ni slutade propagera för ondskan kanske mänsklighet och frihet skulle få mer plats. Extremvänster och extremhöger har samma intressen och ni föder varandra.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-06 16:05:00
sten
Dina synpunkter kan vara relevanta i en annan artikel. Skriv den!
Inlägg #8: Postat: 2004-10-06 16:18:00
US
Svar 6. Läs en gång till min kommentar och försök koncentrera dig innan du skriver. Försök att vara saklig. Ogrundad hets är atavistiskt.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-06 20:57:00
pUs
Inte särskilt oväntat att läsa dina sedvanliga pamfletter som bara har som syfte att leda bort uppmärksamheten från det som faktiskt diskuteras. Dvs Vänsterpartiet och dess minst sagt brokiga förflutna. Vilket inte blir ett dugg snyggare, oavsett hur många andra ovidkommande historier du drar upp.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-07 12:29:00
Jag vet det pUs
I ett marknadsekonomiskt samhälle är det bäst att endast diskutera Vänsterpartiets mörka sidor med välkända pamfletter.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-07 15:13:00
Jan Schmidt
"Förnyare" är en ganska korkad benämning på de inom v som vill se en mer "marknadsinriktad" vänsterpolitik hur de nu ska få ihop det¨?. Däremot tycker jag att det är väl magstarkt att kalla dem "splittrare", för de har varken lämnat partiet ännu eller försökt få andra att göra det. Låt oss i stället konstatera att det som vanligt är högt i tak i partiets interna debatt och bemöta dem med ska argument, eller hur, US?
Inlägg #12: Postat: 2004-10-07 15:14:00
Jan Schmidt
Äsch, hur skriver jag? "ska argument"?!? SAKargument, ska det vara, förståss!
Inlägg #13: Postat: 2004-10-07 15:49:00
US
Jan. Det var kanske fel från min sida, men så mycket mediautrymme dessa får och hur gärna de står till medias förfogande med kritik och ibland med förtal har fått mig att kalla dem för ”splittrare”.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-07 16:03:00
US
Början på 70-talet försvann ”splittrarna” och bildade APK Arbetarpartiet Kommunisterna nu kommer anfallet från andra hållet, undrar vad dom kommer att kalla sig. Kanske APVS Akademikerpartiet Vänstersocialdemokrater. Lite ironiskt.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-07 19:13:00
Lars Nilsson
Och allt detta pladder från Jan Schmidt och US är naturligtvis relevant i frågan om v:s ursäkt till Kirunasvenskarna? Splittrare och förrädare dom också? US glömde skriva om Nicaragua när han skrev om v:s problem. Ett rent förbiseende förmodligen!
Inlägg #16: Postat: 2004-10-08 13:55:00
Thomas L. Aabo
"Vad säger arbetsgivarnas stödpartier om detta? " Väldigt många arbetgivare vi har i det här landet. ungefär 50. dumheter US!
Laddar...