|
Inlägg #21: Postat: 2004-10-07 00:29:00
|
|
Robert |
Det betyder att det är omöjligt att överhuvudtaget prata om pedofiler som inte begår övergrepp, för det finns inget ord för det i språket. Varför är det så? Det verkar opraktiskt rent lingvistiskt. Min fråga blir då istället. Finns det personer som tänder på barn men som inte är pedofiler?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-10-07 00:31:00
|
|
Malin Michea |
Well...jag har ingen legitim orsak att tycka illa om de pedofiler som lämnar folk ifred. MEN. Vi har alla våra känslomässiga övertygelser som vi lever efter, som är högst personliga och inte alltid rationella. Tyvärr är det så att jag inte känner annat än äckel för pedofiler.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-10-07 00:33:00
|
|
Malin Michea |
För att svara på din fråga: Definitionen på ordet pedofil skiljer sig. Enligt mitt resonemang finns aktiva och icke-aktiva pedofiler. Även i de fall där förövaren inte normalt sett är pedofil, utan handlar av impuls, anser jag att han kan kallas pedofil då han just i det ögonblick begick övergreppet måste ha attraherats sexuellt av barnet.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-10-07 00:37:00
|
|
Malin Michea |
Jag kan inte säga så mycket mer än jag anser att alla former av pedofili är fel. Det är väl en del av min livsåskådning, antar jag, och jag kan inte förklara det bättre än så. Jag tycker också att en pedofil som inte kan förstå motviljan som visas honom, har dålig verklighetsinsikt.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-10-07 00:39:00
|
|
Malin Michea |
Pedofiler gnäller om att de vill kunna vara öppna med sin sexualitet, men det är inte ett realistiskt krav. Jag går inte runt och berättar för folk om mina sexfantasier, det stämmer inte in i dagens samhällsnorm. Väldigt få människor gör det. Varför ska pedofilerna vara annorlunda?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-10-07 00:40:00
|
|
Malin Michea |
En acceptans av pedofili är inte bara ogenomförbar utan också rent absurd om man tänker efter. "Vad ska vi köpa till Sakata Eio när han fyller år? Jag vet! En DVD med förra säsongen av Småstjärnorna!"
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-10-07 00:43:00
|
|
Malin Michea |
Föreställ dig att en vän till dig berättade att han fantiserade om att våldta och strypmörda kvinnor - men att han inte planerade att genomföra det. Hade ni haft samma relation efter det? Hade du lämnat honom ensam med din flickvän?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-10-07 00:44:00
|
|
Malin Michea |
Och föreställ dig att Sakata Eio bad att få sitta barnvakt för dina barn/småsyskon el. liknande. Hade du låtit honom göra det och litat på hans ord?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-10-07 00:46:00
|
|
Malin Michea |
Det tror jag varken du eller någon annan hade gjort, oavsett vilken trevlig och festlig prick pedofilen ifråga var...Därför är det lönlöst att ens diskutera om pedofiler ska accepteras eller inte, för det kommer inte hända. Inte så länge folk älskar och vill skydda sina barn.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-10-07 02:57:00
|
|
Malin Michea |
Det jag stör mig mest på är att han inte har gett ett ord till förklaring till sitt beteende. Hur kan han då förvänta sig att vi ska lyssna på honom...
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-10-07 09:24:00
|
|
Sunny |
Det finns pedofiler som INTE lever ut sina sexuella störningar rätt ord? jag har i ala fal känt en i ganska många år. Av naturliga skäl ligger dessa lågt.Det var när jag berättade om mittt försoningsarbete med pappa som han berättade.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-10-08 16:17:00
|
|
Malin Michea |
Ibland kan man ogilla folk gruppvis utan att för den skull vara insnöad. Nynazister. Djurplågare. Pedofiler. Inom dessa tre grupper kan det säkert finnas människor som "egentligen är supersnälla". Det kvittar mig, jag vill inte ha med dem att göra ändå.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-10-08 16:58:00
|
|
Sunny till Malin |
Jag förstår hur du menar. O jag tror inte någon i ovan nämnd grupp är "jättesnälla" men vill gärna veta vad som får dem sådana. Eller tror du att vissa små barn fös onda? Ibland undrar man faktiskt..Syrrans mamma hälsade på mig för några år sedan o vi talde om pappa. Jamen han var ju alltid så snäll säger hon!! Snäll när han våldtog syrran i alla år hon kan minnas? Jag insåg att med en sådan mamma kunde jag lika gärn vara uta
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-10-08 18:09:00
|
|
CL |
Det är ingen skillnad på att hata judar eller att hata pedofiler. Inom båda grupper finns det både snälla och stygga människor. Det är generaliseringen som är extremt farlig och enda skälet att malin kommer undan med det är att det råder en myt om att alla pedofiler är våldtäcktsmän. Det är dock ej sant, lika lite som det judarna beskyldes för under 2:a världskriget.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-10-08 19:03:00
|
|
Myran |
Men alla som utövar pedofili skadar barn. För barn vet inte vad sex med en vuxen är förrän den blivit utsatt. Och alltså, alla som utövar pedofili är galna, farliga och idiotiska människor!
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-10-08 19:05:00
|
|
Myran till CL |
DU måste vara en ond människa. FÖr tänk nu på alla nya som hittar vårt stödforum. Hur skoj tror du dom har, när vi alla, pga dig, är misstänksam och tror det är DU?
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-10-08 19:06:00
|
|
Myran till CL |
Dom stackarna, som behöver vårt stöd, jag vet inte, men du har förstört för OERHÖRT MÅNGA människor, genom din handling och göra så mot oss. Förstår DU? Eller är du enbart trög?
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-10-11 16:17:00
|
|
Sunny till M |
Squaschföräldrar: är det dom som mosar den ene ungen med den andre?
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-10-12 10:18:00
|
|
Sunny till M |
Nattetid? Skumma ungar du har. Ja pappa var i farten från första våldtäkten jag kunnat dokumentera vid 18 års ålder till de sista övergreppen jag kände till småpojkar när han var 74 o drabbdes av stroke. En lättnad: Nu visste jag var jag hade honom.Den kunde ha kommmit tidigare.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-10-13 13:19:00
|
|
Sunny till M |
Nej det tror jag inte: hans fru var där o då brukade lägenheten vara garanterat gossefri. Jag blev kallad till sjukhuset o satt där några dar. Sedan körde hans fru ut mig för att jag inte skulle förgripa mig sexuellt på honom i en 4 bäddssal ja det är sant!! De sista 7 åren sågs vi inte. Han kunde ju inte smyga i väg hit längre. Han skulle fått ett helvete med frun ifall jag insisterat. Jag hade missat begravningen ifall jag inte hade sett dödsannonsen i tidningen.
|
| |