Frankensteins doktorsavhandling

Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 22:41:00
Mulle
ja Swedenborg indeed. Håller med Emma: Du verkar vara en begåvad skribent.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-06 00:42:00
Emma
Jag vill bara tala om en sak. Jag har de jätte jobbit hemma jag blir tvingad att städa o tvätta o laga mat o ta hand om alla djur o jag har ingen säng att sova i jag får ligga på golvet när jag äntligen köpte än säng så förstörde katten den.de va en luftmadrass. O jag har inte något eget rum. Har någon ett tips som jag kan få. Kram på er.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-08 20:12:00
Jon Hallqvist
Emma: Läser du mina tankar, ok, man kan faktiskt skymta en dos av Swedenborg i denna dikten men alldeles för uppenbart är det väl inte?
Kul att du är så pass uppmärksam!
Inlägg #4: Postat: 2004-10-10 14:41:00
Emma
Nej, måste medge att det inte är alldeles för uppenbart.. Men det är aldrig fel att inspireras av texter och författare som man gillar. För den som lägger märke till det, är det alltid kul att se din "tolkning" av "originalförfattarens" synsätt... Inte för att jag vill påstå att du plagierar honom.. men du vet nog vad jag menar :
Inlägg #5: Postat: 2004-10-12 15:31:00
Jon Hallqvist
Du var fan i mig en skärpt en. Fast tolkning skulle jag inte vilja kalla det, utan snarare har jag väl använt begrepp som jag tagit av honom för att genom allegorin säga något annat. Som små markörer.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-12 15:33:00
forts.
Fast är det inte så att vi anammar språkbruk och begrepp från allt vi läser, i olika stor utsträckning, beroende på hur mycket vi finner värt att behålla för egen del.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-13 00:35:00
Emma
jo jag håller med dig till fullo. detta är vad jag anser vara syftet med litteratur. Att läsa och bevara det vackraste inom sig.
Laddar...