Det mest korkade riksdagsförslaget på 40 år

Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 12:58:00
crypto
om förslaget egentligen inte handlar om att införa en mansskatt utan bara syftar till att skapa debatt så borde man inte prata om en mansskatt eftersom det är så pass provocerande att debatten inte blir konstruktiv
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 13:12:00
Lina
Hur skulle man på ett konstruktivt sätt skapa debatt kring frågan?
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 16:53:00
Biff
Lina, vad är det för resonemang egentligen? Du antyder ju att män varken lyssnar på kvinnor eller vill dem väl. Att män sedan borde ta ansvar för andra män råder det ju delade meningar om. En vänster-högerfråga som kan diskuteras i all evighet, och kanske är det därför ingen bryr sig?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-05 17:22:00
MickeR
Lina: jag tar ansvar för det jag gör och inget mer. Det hoppas jag att du gör också. Därmed inte sagt att man samtidigt inte kan bry sig om olika samhällsproblem, men en enskild kan inte avkrävas ansvar för något denne inte kunnat påverka direkt.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 22:12:00
Sunny
Lina:Skatt betalar vi efter inkomst. Ska en rik kvinna bidra mindre till lösningen på våld emot kvinnor än en fattigare man???
Inlägg #6: Postat: 2004-10-07 17:57:00
Kacks
Män lyssnar inte på kvinnor. Det går bra att skriva i klartext, behöver inte antydas. Vissa män TROR ju inte ens på att det förekommer misshandel inom heterosexuella förhållanden. Det är bara feministgnäll och propaganda. Han tar ansvar för sitt. Håll det för er själva i fortsättningen - det låter så jävla löjligt. Så ynkligt.
Laddar...