Schymans nya snoppskatt

Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 11:46:00
Jag Moderat!!
Lite eftertanke, det kanske inte är så dumt att Volkswagen Polo-ägare betalar lika mycket som BMW-ägare i försäkringskostnader, jag vinner på det!
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 12:08:00
Peter
Nej, det är inte så att män som grupp orsakar samhället stora kostnader genom våld mot kvinnor.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 15:19:00
Greg
Moderat: Ok, visst.. vi tar reda på samtliga kostnader.. sjukvård 20 mer för kvinnor och pensioner och allt annat. Sen tar vi även reda på hur mycket varje grupp betalar in till staten. Och sen gör vi två öronmärkta könspotter som fördelar ut resurser. På något sätt tvivlar jag på att det är kvinnorna som kommer tjäna på det systemet, men visst.. vi kan väl testa några år.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-05 15:23:00
Greg
Förtydlig: Kvinnors 20 högre kostnader inom sjukvården beror till den största delen på att kvinnor lever längre och INTE beroende på mäns våld mot kvinnor vilket självklart skall tas ur manspotten.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 15:25:00
Greg
Tveksamheter, som fallet med barnflickan och pastorn, där pastorn blev bedömd skyldig med hon som utförde våldet bara fick vård kanske vi kan dela på.. vad vet jag. Eller.. pja det är väl männens fel det också, så lägg det på manspotten.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-05 16:34:00
Jag Moderat!
Jag håller med dig Greg. Kvinnor skall vara hemma, laga mat, städa, föda barn till sin älskade make och ta hand om dem. Lite smisk skadar inte, smisk är uppfostrande för både kvinnor och barn. Kvinnor blir bättre i sängen efter lite smisk.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 16:40:00
Jag Vpk:are
Förstår inte vad ni pratar om.
Gudruns förslag är inte så galet som ni vill få det att framstå. Jag menar, någon stans måste vi män kunna gå till oss själva och känna ett visst ansvar för det våld män utför mot kvinnor, även om det inte utförs av en själv personligen.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 16:47:00
Jag är i alla fall beredd att gråtandes falla till mina knän och be om förlåtelse för vad jag är född till. Om inte förslaget går igenom och jag inte får be om ursäkt i form av skatt ska jag gladeligen stympa mig för att efterlikna det bättre könet som Gudrun tillhör. Som kastrat ska jag bära vidare fragment av den höga moral Gudrun och hennes gelikar är födda med. Förlåt Sverige, för att jag är född till man. Länge leve planekonomin, Stalins reliker och Gudruns röda läppstift.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-05 17:22:00
Blomkruka
Vad bra åsikter VPK:aren har. Men jag undrar om VPK finns fortfarande. Kan man bli medlem där?
Inlägg #10: Postat: 2004-10-05 23:39:00
VPK finns så länge Ohly är bakom spakarna.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-06 09:04:00
Blomkruka
VPK finns inte, det heter numera endast Vänsterpartiet har jag fått veta från akademikerna på mitt jobb, du vet jag är bara en vanlig dum städare. Dom sa också att K betydde Kommunisterna. Kommunist! Det vill jag inte vara med om. Är du kommunist. Ja! Fy Fan! Massmördare!
Inlägg #12: Postat: 2004-10-06 10:24:00
Jag är lika mkt kommunist som "Jag Moderat" är Moderat. Jag kommer däremot helt medvetet att kalla VPK för VPK till den dagen då de har brutit med kommunismen.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-06 22:39:00
Björn
Svar 9, 10, 11, 12: VPK finns, men man måste vara inskriven på KTH:s Maskinsektion för att bli medlem där. Dessutom skadar det inte att kunna en del om vin, då VPK faktiskt står för VinProvarKommittén, och inget annat.
Laddar...