Schymans nya snoppskatt

Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 11:29:00
goggle
Detta är en mycket behaglig position för en individ att inta. Man blir helt befriad från ansvar, eftersom det är inte jag som behöver ändra på mig utan en grupp individer som förtrycker mig.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 11:30:00
goggle
implicit i det gydrun säger ligger också att varje gång en kvinna blir våldtagen så blir ALLA kvinnor våldtagna. Detta är en ganska tuff filosofi att leva efter, och jag tror knappast gudrun lever efter den själv.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 11:33:00
goggle
men man kan ju förstå att många är missnöjda. det är ju lite männskligt att klaga. jag kan fatta att folk blir sura när nån som Malin, som vad jag förstår har verkliga problem, problem som manifesterar sig akut i hennes vardag, skriver detta.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-05 11:35:00
goggle
reaktionen blir nog: "Va, ska du komma här och ta ifrån mig min syndabock, min bortförklaring till varför jag inte är lika cool, känd, rik som Madonna."
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 12:39:00
Joakim Johansson
För några år sedan gjorde två Poliser en manlig och en kvinnlig en utredning om det hårdare gatuvåldet bland tjejer. Och efter flera intervjuer kunde poliserna konstatera att tjejerna var svårare att få bukt med än killarna. Och huvudorsaken var att tjejerna som misshandlat, slagits och rånat andra tjejer och killar ALLTID ansåg sig själva vara OFFREN! Deras handlingar var inte deras fel. Därför tog de inte in det faktum att det var DE som gjort orätt.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-05 12:41:00
Joakim Johansson
Nu ska man kanske inte dra för stora växlar på detta. Men man kan ju undra om inte offermentaliteten är starkt rotad i kvinnans väsen. Tycker mig nämligen OFTA se denna hållning bland kvinnor i olika situationer. Det vill säga en slags självpåtagen offermentalitet som gränsar till martyrskap.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 13:01:00
MickeR
JJ: men vadå? De har ju ingen lokal, ju :p
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 13:10:00
Man Originalet
Instämmer med inläggen i denna tråd. Feminismen bygger till stor del på offermentalitet. Se bara på vilka signaler prostitutionslagstiftningen ger. Sexköpare kriminell sexköparen bär ansvaret för den prostituerades misär. Prostituerad icke kriminell brottsoffer utan ansvar för sin egen situation.
Laddar...