Akta dig för knarket!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-10-04 23:23:00
johanna
dra igen truten ditt knarkande missfoster!
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 01:11:00
mludd
Tommie: Precis, detta är något jag själv sett bland de jag växt upp med. Nästan alla som haft det bra i övrigt har klarat sig undan problem pga narkotikabruk utom de som råkat åka fast så klart, för då jävlar blir omgivningen inte glad... medans de som hade det jobbigt hemma, var deprimerade eller hade andra problem betydligt oftare gjorde självdestruktiva saker.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 16:37:00
den riktiga johanna svensson
självklart hade hon väl andra problem än så. men det har jag med, inte fan går jag ner mig för det. det kan du också få göra om du vill, det är högst frivilligt. men jag tar det jag ser med mina egna ögon på allvar. du skulle väl tex inte kliva rätt ut i gatan framför en bil? det kan gå bra och du kan klara dig, men det kan ju också gå åt helvete.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-06 19:19:00
Tommie Nygren
Poängen är att bilen är inte drogen, bilen är ditt sinnestillstånd och det du råkat ut för i övrigt i livet. Drogen kommer inte hjälpa dig upp men det är inte givet att du går ner dig. Sen är det även så att jag inte säger emot om du tycker det är fel att ta droger, det har du rätt att tycka. Men ska man hamna i fängelse för att du tycker det?
Inlägg #5: Postat: 2004-10-07 14:28:00
johanna svensson
det är ju helt och hållet erat problem om ni inte kan läsa en skriven text och förstå innehållet.
men tänk på att ingen direkt planerar att bli missbrukare. Janis tyckte förmodligen att hon hade sitt drogbruk under kontroll...
Inlägg #6: Postat: 2004-10-07 14:29:00
johanna
tommie, var säger jag att du skulle hamna i fängelse? håll dig till ämnet är du snäll.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-08 12:30:00
Tommie Nygren
Den rådande narkotikapolitiken säger att jag ska det och den företräds av människor som du. Sen kanske du inte tycker det, men då tycker jag att du ska säga det också: bruket av narkotika ska inte vara kriminaliserat. Det minskar inte bruket, inte provfrekvensen, det är andra faktorer som påverkar. Janis kanske inte planerade det och min poäng är att hon inte heller blir hjälpt av att man säger "prova inte" eller "att prova ska vara olagligt".
Inlägg #8: Postat: 2004-10-08 12:31:00
Tommie Nygren
Poängen är att du förenklar. Jag säger att det är mer nyanserat, du håller med, sen drar du till med att det är som att kliva ut framför en bil. Fast det är det inte, det finns ju olika fordon också. Kommer det en trehjuling cannabis så far du nog inte lika illa som om det är en lastbil heroin. Detta är en nyans som du vägrar acceptera känner jag på mig. Utöver det är det ju även skillnad om man springer ut och står och väntar på att bli träffad eller om man tittar sig för...
Inlägg #9: Postat: 2004-10-08 12:32:00
Tommie Nygren
För att använda lite trötta liknelser. Jag föredrar att prata om verkligheten.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-09 11:03:00
johanna svensson
tommie, dina kommentarer är totalt irrelevanta. du håller dig inte till ömnet och verkar inte ha läst min artikel särskilt noga.
jag nämner tex aldrig någon drogpolitik. jag är inte emot användning av droger, däremot är jag väldigt märkt av de människoöden jag har sett. jag vill inte att det ska hända igen, det är otroligt jobbigt. till kategorin droger räknar jag även alkohol, som på många sätt är farligare än cannabis men ändå tillåtet.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-09 11:05:00
johanna svensson
så jag föreslår att du i forstättningen håller tyst, istället för att dra egna slutsatser om var jag står utanför de direkta ämnen som berörs i artikeln. om du fortfarande inte känner till dessa så handlar det om SMÄRTAN ATT SE NÅGON KÄR ANHÖRIG GÅ NER SIG I ETT TRÄSK
Inlägg #12: Postat: 2004-10-09 17:20:00
Krillle
Så ditt budskap med artikeln är alltså inte att vi ska "akta oss för knarket"? Då är det nog en hel del som har missförstått vad du egentligen ville säga.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-10 20:05:00
johanna
"akta dig för knarket" är ett citat, vad min bror sa till mig. att akta sig för knark behöver inte betyda att man alltid ser till att hålla sig på minst fem mils avstånd, men snarare att man aktar sig för att fastna.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-13 22:25:00
Anders
Men meningen med artikeln verkar vara att droger är skit och borde undvikas till varje pris. Du vädjar själv till oss att "akta oss för knarket", inte "om ni nu ska bruka så se iallafall till att göra det ansvarsfullt."
Inlägg #15: Postat: 2004-10-13 22:25:00
Pachi
OK, skriver ner i min anteckningsbok att jag inte ska fastna...
Inlägg #16: Postat: 2004-10-15 19:25:00
johanna
det jag har sett vill jag inte se igen. jag känner inte er, men vill helst inte att det ska hända er heller ja visst är jag en underbart rar människa men vill ni ändå hålla på så tänker jag inte hejda er från att göra det. men jag kan ju lova att jag inte har någon lust att lära känna er.
Inlägg #17: Postat: 2004-10-15 19:26:00
johanna
nej i helvete vad håller jag på med... jag ska inte behöva sitta här och försvara att jag tar avstånd från droger! efter all skit jag har sett är det den naturligaste sak i världen.
Inlägg #18: Postat: 2004-10-16 11:41:00
Tommie Nygren
Så det var det du gjorde? Tog avstånd från droger? Du säger konstiga saker, "jag tänker inte hindra er, men vill inte lära känna er". Återigen... var det drogerna som var den främsta orsaken till att de människor du såg gå ner sig gick ner sig? Eller var de en bidragande orsak? Finns det skillnad på droger och droger? Min egentliga kritik är att du faktiskt inte vill gå med på att det finns flera spår man kan följa och att du tror dig veta att alla som provar narkotika går ner sig.
Inlägg #19: Postat: 2004-10-16 11:46:00
Tommie Nygren
Dina bedömningar av de personer som gått ner sig är ytliga, din brors största problem verkade vara att han var långhårig och hade en ful skjorta, men nu har han skärpt sig och rättat sig i ledet och gift sig. Han gjorde säkert hemska saker, men de tog du inte upp, det gjorde väl för ont. Vad JAG vill säga mer är att INGEN jag känner som provat droger har gått ner sig och det är relativt många personer som gjort det under relativt lång tid 5-10 år.
Inlägg #20: Postat: 2004-10-16 11:48:00
Tommie Nygren
Du bör läsa en bok som heter "Narkotikan avmystifierad" av Ted Goldberg, han anser att de som går ner sig gör det av en anledning, det är inte drogerna som leder nedåt utan mer att en viss typ av människor tillåter sig vara så självdestruktiva som de riktigt nergångna narkomanerna är. Att de som går ner sig varit perfekta oproblematiska individer tror jag är ofta efterkonstruktioner av anhöriga som inte vill gå med på att nåt annat skäl kan finnas än just drogerna.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...