|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-04 18:20:00
|
|
Malin Michea |
Det är inte synd om vare sig män eller kvinnor, det är synd om INDIVIDER och främst de individer som drabbas av den förfallna psykvården, nedläggningar av kvinnojourer, den kassa socialpolitiken osv. Det är därför jag blir så jävla förbannad över ert gnäll. Om ni nu är i så stort behöv av medlidande, skriv egna artiklar istället för att bitcha om att jag inte ger det till er.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-04 18:23:00
|
|
Malin Michea |
Vi behöver inget jävla könskrig, vi behöver inte fler manifestationer eller protestlistor, vi behöver politiker som inser att vi har ett system som missgynnar ALLA svaga individer, kvinnor som män.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-04 18:24:00
|
|
D.E |
Men Malin lilla - vad förväntar du dig då du angriper våran nya statsreligion och dess helgon Schyman ? Det är ju som att säga till en nynazist att Adolf Hitler var galen...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-04 18:27:00
|
|
D.E |
Schyman är inte ute efter att väcka debatt eller vara seriös...hon har helt enkelt insett att det finns tillräkligt många galna galna feminister i detta land för att hennes förslag ska kunna hjälpa henne. Med sådana här uttalanden hjälteförklaras hon ytterligare av dessa galningar och kan höja arvodet på sitt skitsnack i form av föreläsningar och artiklar. Troligen tycker hon själv att det är en löjlig idé...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-04 18:31:00
|
|
Malin Michea |
D.E >> För GS mentala hälsas skull så hoppas jag nästan att du har rätt i det sista du skriver...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-04 19:25:00
|
|
Magnus_L |
Du har integritet, Malin. Ingenting blir mera hållbart därför att det finns hundratusentals som tycker de kan känner igen sig i det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 10:10:00
|
|
Kacks |
Jag skiter fullständigt i vad MM hatar och inte hatar. Jag är bara trött på artiklarna som ständigt tar de stackars männens parti. De klarar av det jättebra själva.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 10:49:00
|
|
D.E |
Tja...hade man som man skrivit det som MM skriver hade man ju blivigt stenad på ofentlig plats ju...Jag är jävligt glad för att de finns kvinnor därute som ser det sjuka i dagens feminism. Fortsätt som du gör malin...så slipper jag ge upp hoppet och kan fortsätta tro på att Sverige kommer utvecklas till en tottalitär feminist stat även om vi är jävligt nära redan nu.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-05 11:08:00
|
|
Man Originalet |
D.E, du har så rätt i det du skriver. Som man är det ju omöjligt att kritisera feministiska åsikter offentligt. Då blir man omedelbart stämplad som sexist, "gubbslem" osv. Ja, det vill säga om man överhuvudtaget får möjlighet att framföra sina åsikter. Många dagstidningar tar överhuvudtaget inte in insändare el. debattartiklar som uttrycker kritik mot feminism. Debattsajter på nätet är i princip de enda forum där sådana åsikter kan framföras.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-05 11:37:00
|
|
Nartin |
så Kacks - du tyckte alltså att Gudruns förslag var ett bra förslag?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-05 15:24:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Malin 0 till svar 2. Bra svarat!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-05 15:47:00
|
|
Malin Michea |
Kacks >> Snacka om att fatta trögt. Jag tar ingens "parti", jag försöker motarbeta att det ska FINNAS några "partier" överhuvudtaget. Vad är det för fel på er? Varför förstår ni inte, människor? Är ni ens människor? Ääääsch, jag skiter i er. Sitt ni där och vifta med den röda lilla strumpan och muttra över mina artiklar. Men kom inte och säg att jag inte försökte.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-07 17:34:00
|
|
Kacks |
Orkar inte svara MM. Om kritiken var nyanserad skulle det gå alldeles utmärkt. När män slår ifrån sig - jag är oskyldig - och sen går på om de onda feministerna istället för att ta in ett samhällsproblem... då funkar det sämre.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-08 20:34:00
|
|
Mats L |
Feminisen ÄR ett samhällsproblem. Våldet är ett annat. Diskutera gärna våldet men försök att vara seriös. Okej?
|
| |