|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-04 17:52:00
|
|
Greg |
Om hon trodde detta skulle leda till en diskution över lösningar på kvinnovåld så har hon ju uppenbarligen räknat fel. Var hon så dum att hon faktiskt trodde det skulle bli effekten av hennes sexistiska förslag ?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-04 19:00:00
|
|
Martin Jangwall |
Precis, detta är en slags medialt performance som inte har ett smack att göra med nån seriös diskussion om män och kvinnor. Påminner en hel del om när några radikala lesbianer i Skåne för några år sen skrev en debattartikel om pedofilbrott pch liknande, där de krävde att alla män som ville jobba med vård eller barnomsorg skulle avkrävas ett slags bekännelse om din skuld i egenskap av män.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-04 19:03:00
|
|
Martin Jangwall |
Det tråkiga är att Schyman, Linda Skugge och andra i samma division tydligen bara ser relationen män-kvinnor som ett slags rävspel, två rakt motsatta parter utan ömsesidighet. Då är det klart att män inte uppfattas som annat än destruktiva och livsfarliga. Hur de tror att det ska kunna leda till nån lösning - tja, fråga Schyman.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-04 22:39:00
|
|
Olle |
Det skrämmande är dessutom att de ges så pass mycket mediautrymme för sina extrema åsikter, som om de tex riktades mot invandrare eller homosexuella, skulle kunna ge fängelsestraff enligt lagen om HMF. Men män är ett lovligt byte. Ingen, och jag menar ingen, i min bekantsskapskrets delar deras åsikter inklusive mina tjejkompisar, min sambo eller hennes tjejkompisar, som alla är förnuftiga människor. Tror nog de bara är mediekåta och gör det för egen vinnings skull, ungefär som rika vänsterungar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 09:58:00
|
|
Nartin |
Solen, om du tycker att ett sånt här förslag är en lämplig väg att gå för att skapa debatt, är du en av Gudrun Schymans nyttiga idioter, som skänker såna här förslag legitimitet. Jag tycker att debatten kring detta befinner sig på HELT rätt nivå - att ta den vidare just nu vore att ge Schyman rätt, och det är tamejfan det sista jag vill.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-05 10:07:00
|
|
Solen |
Var skrev jag att det var en lämplig väg att gå? Jag skrev att pga hennes uttalande så diskuteras nu det orättvisa i att beskatta män som grupp istället för lösningar kring kärnfrågan: Vissa mäns våld. Mot både män och kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 10:47:00
|
|
MickeR |
Nej Solen, det är inte det som diskuteras. Det som diskuteras som ett resultat av Gudruns utspel är följande: GS mentala hälsa och dryckesvanor, Vänsterpartiets ruttenhet samt mediernas dåliga omdöme när de släpper fram dylika idiotier.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 11:16:00
|
|
Nartin |
Solen: och jag vägrar låta en komplett galning som Schyman sätta agendan för vad som bör diskuteras.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-05 16:46:00
|
|
Jag Moderat! |
Jag hatar galningar, idioter och idiotier.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-05 22:34:00
|
|
Malin Michea till Solen |
Du gillar alltså inte Schymans metoder...men jag får inte kritisera dem, för då är jag "upptagen med att tycka synd om männen". Schysst inställning.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-07 17:27:00
|
|
Solen |
Exakt så MM. Därför att det går igen i alla dina artiklar med en förutsägbarhet som börjar bli tjatig. Jag vill diskutera kärnfrågan, jag får inte uppfattningen om att du är intresserad av den.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-09 23:10:00
|
|
Mats L |
Hur löser man vissa mäns våld mot kvinnor och män då, "Solen"?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-17 11:52:00
|
|
Solen |
Fredspriset till den som löser det problemet!!!!!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-17 23:54:00
|
|
Greg |
Visar ju hur mycket du ville diskutera kärnfrågan...........
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-16 04:22:00
|
|
Markus till Solen |
Lär dig detta, man kan inte skjuta fången innan man har förhört denne!! Att du är så blåögt o tror att du ni ska få igång en diskution om kärnfrågan med en sådan företrädare som Schyman!! Jag skulle utan problem debattera för dig, men tappar helt lust o ork när jag hör allt skit idioten vräker ut sig!
|
| |