|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-04 17:01:00
|
|
svar |
det där är ju helt och hållet din personliga åsikt att vänstern skulle vara farlig. för dig kanske, som står tvärtemot, men för folket? nej.
mini skinheadsen däremot, gör sig ofta skyldiga till hets mot folkgrupp osv på den banan. så småningom så växer dom upp och ska uppfostra sina egna barn, och liknande åsikter föder inte ett bra samhälle.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-04 18:00:00
|
|
Alexander Malmgren |
"det där är ju helt och hållet din personliga åsikt att vänstern skulle vara farlig. för dig kanske, som står tvärtemot, men för folket?"
Det här förstår jag inte. Menar du att man ska bli halshuggen när revolutionen kommer om man röstar på folkpartiet? Om vänstern inte kan respektera yttrande- och åsiktsfriheten är det ju för fan ett farligt parti eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-04 18:17:00
|
|
Benjamin |
För övrigt kan jag meddela att det idag oftare är extremvänstern som blir anmäld för HMF än skinheads
Faktum är att de flesta miniskinsen lägger av med sitt heilande när de växer upp. Det gör iofs också de flesta fjortiskommunister. De blir socialdemokrater som alla andra, men hinner ställa till med en del under sin ungdom.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-04 19:12:00
|
|
Alexander Malmgren |
Det är inget argument att man blir anmäld för något, anmälningarna kan ju vara helt grundlösa. Har du ingen statistik på vilka som blir fällda för HMF? Vore intressant. Sant dock att kommunisterna lugnar ner sig och blir sossar, vilket brukar hända alla inte bara kommunister som blir mer än 60 år.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 16:42:00
|
|
johanna |
nej men jag har min personliga erfarenhet av kidsen jag ser. men man ska väl över huvud taget inte bry sig om dom, dom har ingen rösträtt i vilket fall.
alexander: jag tycker faktiskt inte att något parti i sverige är farligt. vi lever i ett väldigt trevligt land, och de upprörande åsikter man hittar längst ut på kanterna här är inte så farliga om man jämför med ute i världen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-05 16:43:00
|
|
johanna |
men, som sagt det står längst upp i artikeln, första meningen till och med jag är inte politiskt engagerad. jag hänger inte med mer än den allmäna debatten. så det är inte riktigt min grej att diskutera ideologier. jag förstår inte vad jag gör här över huvud taget, jag skriver BERÄTTANDE texter och inte argumenterande.
|
| |