Inlägg #1: Postat: 2001-02-21 07:35:00
|
Weronica |
Tyvärr är jag mycket medveten om vad feminism är, vad det bör vara och vad det har blivit. De feminister jag skriver om är de som hörs. Seriositet överlämnar jag till Strindberg, ironi är mitt bord
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-02-27 13:07:00
|
Therese |
Hej!
Jag tror säkert att det du känner är uppriktiga känslor men femenism handlar väl inte om att kvinnorna ska "ta över makten", snarare om att vi ska skippa sterotypa könsroller. Något som du verkar ha svårt att göra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-02-27 13:13:00
|
Therese |
hej a strinberg. föregående mail var INTE till dig utan till weronica. sorry jag gjorde fel. håller absolut med dig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-03-29 15:02:00
|
Thomas |
Strindberg säger:" Ta reda på vad feminism står för istället! Annars blir det bara oseriöst." Hanna säger: "Jag tror inte ett smack på att artikelförfattaren är insatt i vad feminism går ut" OK, Strindberg o Hanna, om jag skulle be er och åtta andra "experter" beskriva vad feminism är, så skulle jag få tio olika svar. Dessutom skulle definitionerna troligtvis vara luddiga, som ofta när det gäller inexakta vetenskaper. Så varför kan inte den feminism som Weronica klankar på vara EN av dem?
|
|