|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-30 23:11:00
|
|
jörgen öhlund |
den manliga nattarbetaren var kroppsbyggare och därför otroligt stor. när den lilla flickan följe med första gången för att se vart hon skulle sova föjde föräldrarna med för att få en liten introduktion av stället. de träffade bland annat mig och några andra kvinnor. allt var frid och fröjd ändå tills de träffade den nattliga killen som skulle jobba och det blev tvärstopp.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-30 23:15:00
|
|
jörgen öhlund |
de ringde genast chefen och krävde att han inte skulle jobba de dagar deras lilla flicka skulle sova där. de kände sig inte trygga med en manlig arbetare på natten. när vi en dag senare hade möte så fällde chefen bomben för oss andra. vi satt först tysta och begrundade vad föräldrarnas krav hde varit. och jag såg i min manliga arbetskamrats ögon hur otrolit stött han blev. han var 3 barnsfar och kände det som en så otroligt stark kränkning att han sa upp sig dagen efter.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-30 23:17:00
|
|
jörgen öhlund |
han jobbade uppsägningsstiden ut och jag kunde sympatisera med honom under de sista veckorna. så en dag insåg jag att detta även gällde mig. skulle jag börja tänka på hur jag kramar barnen? jag som alltid har dem i knät. jag som helt spintant kunde pussa dem på kinden bara för att de var så underbara? skulle kanske jag med titta mig runt efter andra jobb för att inte hamna i en situation där någon tittar snett på mig och tänker "kan han vara pedofil?"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-30 23:19:00
|
|
jörgen öhlund |
jag bestämde mig för att stanna. jag älskae dessa barn och de uppskattade mig otroligt mycket. men jag kommer för alltid att tänka mig för. mer än en gång. innan jag vågar öppna mig själv och ge den typ av kärlek som jag fått av mina föräldrar. den kränkning det är att bli misstänkt kan nog ingen som inte är med om det förstå. man som kvinna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-01 13:31:00
|
|
Sunny |
5 stjärnor till dig modige man som stannade. Män behövs så väl inom barnomsorgen.
|
| |