Etnisk mångfald - hot mot solidariteten?

Inlägg #1: Postat: 2004-09-30 12:25:00
Kacks
Håller helt med. Vi borde införa det nu. Stäng Europa!
Inlägg #2: Postat: 2004-09-30 18:40:00
Uno Hansson
Problemet är ju inte invandringen. Problemet är de gällande "börvärdeskriterierna" för att accepteras på arbetsmarknaden. T.o.m. ca en miljon infödda svenskar anses sakna förmågan att upprätthålla de relationer och funktioner som krävs för att delta på arbetsmarknaden. Detta är rimligen en gigantisk misshushållning med mänskliga resurser. Ändra kriterierna för att delta i arbetslivet.
Inlägg #3: Postat: 2004-09-30 22:48:00
Josef
Problemet är att välfärden kostar för mycket när flera hundra tusen jobb försvann i början på 90-talet och invandringen ökade explosionsartat samtidigt. Om färre arbetar för att betala för fler utan jobb - då blir det svårt för alla.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-01 08:56:00
MÅNA
Jag tror inte att den miljon som lever på bidrag och/eller är förtidspensionärer samtliga är infödda svenskar. Långt därifrån. När anhöriginvandring var fritt fram tog folk hit gamla mammor och pappor som aldrig har jobbat i Sverige. De måste ju leva på nåt...
Inlägg #5: Postat: 2004-10-01 18:31:00
Alf Carlsson
Jag har svensk stamtavla sen 1600-talet och kräver att alla som inte har det lämnar landet utom er som jag kan ha nytta av....
Laddar...