|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-29 22:27:00
|
|
Lasse P |
Västerländskt mode är alltså fascistisk stil? Det bästa är nog att ha ett rejält förhör redan vid gränsen så att man sållar bort de mest uppenbara dårarna och inte över huvud taget släpper in dem i landet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-29 23:25:00
|
|
Limp |
Och vilka vilkor och mattstock har du for denhar intervjun far jag fraga? Enligt vilka regler ska du bedomma? Forstar du andra kulturer? Da menar jag inte den bilden du sjalv vill sa forbannat tvunget ha av dem med din begransade kunskap...Dessutom ar vasterlandskt mode mycket fascistisk och kvinnofornedrande och ett helvete for ungdomar och aldre som kanner kravet att de maste vara inne hela tiden efter marknaddesigners nycker.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-29 23:25:00
|
|
Limp, vidare |
Hade du inte varit hjarntvattad av den har mode och stil industrin sa hade du nog inte hyst aversion till andra "avvikande" klader och huvud bonader. Men ok, du maste dela din varld i RATT och FEL, och just dar blir ditt mode och stil rent fascistisk som dessutom inte har ngt gott med sig forutom att tomma folks planbocker och utnyttja deras osakerhet. Det ar sa lojligt att man inte kan ha forra arets klader ty de ar UTE. Na du , bryt dina somniga vanor, det ar sa facsismen kryper in.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-29 23:47:00
|
|
Limp,o.s.v |
Om du trodde att ngn svensk blir en battre manniska av ngn svindyr inne troja och ngn sikh-hindu blir samre lokforare eller ngn Muslimsk kvinna samre lararinna p.g.a deras huvudbonader och uttryck for tro sa har du riktigt rejalt FEL.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-29 23:48:00
|
|
Limp,o.s.v |
Jag tycker att du vid din intervju sager till folk: " Du ar "fri " att vara vad som helst BARA det ar inom ramen av vad vi tycker, har pa vara kroppar och huvuden och det vi ater och dricker". det vore arligare, men oops! arlighet ar inte i samklang med enfald, flat.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-29 23:54:00
|
|
Inferno |
Limp, har ett fantastiskt nyspråk. "Västerländskt mode är fascism", haha! Kvinnor i väst har rätt att klä sig hur de vill till skillnad mot de som inte gör det. Hellre västerländskt mode och frihet än det förtryck som Limp förespråkar!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-30 00:02:00
|
|
Lasse P |
Klart som fan att jag vill skilja på rätt och fel. Det är till exempel därför som jag kan se att det är fel att förneka att ett land har en viss kultur, och att ett land därför har rätt att på något sätt försöka påverka på vilket sätt den ska låta sig påverkas av omgivande kulturer.
COMPRENDO?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-30 00:11:00
|
|
Limp |
1: De som valjer att inte vara med i denna nickedockecircusen, har redangenomskadat detta.
2: Jag har inget emot vackra klader.
3;Frihet ar bra om man ar inte en maha och offer.
3: Du har fatt budskapet helt om bakfoten, jag tror att du inte ser resurssloseriet med denna industri, las me om detta. Det ar inte klokt att folk inte kan anvanda samma klader en langre tid.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-30 00:14:00
|
|
Limpo |
Det ar inte klokt heller att folk, sarskilt ungdomarna mobbas, fryses ut och forlojligas in skolor och arbetsplatser eftersom de har FEL klader. Klad och mode facsismen ar mycket mer utbrett an du tror, det ar bara att oppna ogonen. Det ar inget fel att vilja vara fin och fri, men nar folk dras in i elitistiska system sa ar det ngt som har gatt snett.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-30 00:26:00
|
|
Limp |
Och bli nu inte fornarmad for att din Veckorevyn-varld har blivit ifragasatt. TANK LITE. Aven om unnar dig din frihet sa ar jag saker pa att du inte inser felen med mode och stil industrin, allt fran exploation av resurser och barn arbetskraft i tredje varlden till slang och slit knosumerismen till stil fascismen i samhallet.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-30 00:28:00
|
|
Limp |
Du ar anda fri att vara en del av det, om det ar genuin frihet for dig. Sjalv tycker jag klader har inte gjort ngn vettig manniska lyckligare, om man inte vill lura sig sjalv alltsa, eller vill bli sedd, omtyckt och cool for sin klader i fafangas marknad. Jag tycker frtfarande att vasterlandska modeindustrin ar fascistisk, ty Du bestammer inte din frihet, marknaden gor
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-30 00:35:00
|
|
Limp, svider i fingertopparna |
Till slut, kom inte och lura mig att du ar fri. Du skullae aldrig satta pa dig till example 20-talets klader och ga ut. Du foljer ett mode som andra bestamt for dig. Det ar ingen frihet. Mycket sloseri gar at for att folk ska inbilla sig att de ar fria i vastvarlden, skenheligt och avtrubbat ar det. Det ar bara en nickedockecircus. Enjoy your "freedom".
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-30 00:43:00
|
|
Limp till Lasse.p |
Lasse, Utlanningar ar inte OMGIVANDE kultur. De ar for fan mitt i samhallet. Sa lange Sverige har ansprak pa demokrati och manskligarattigheter och individuell frihet sa ar det bara att kora hela linan ut. Eller ha balle att andra systemet till totalitart, sedan haller alla kaften inklusive jag, eftersom da ar det klara besked. Du kan inte andra manniskor grundlaggande varden utan att det blir problem. Jag tror du ar naiv. COMPERENDO?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-30 10:45:00
|
|
HUR LIMP TOG SIN IN I SVERIGE |
Limp smugglades in i en lår med kokosnötter. Tullen öppnade låren och kollade efter noga. De märkte inte att en av nötterna var Limp. På så sätt kom han in i riket. Ända till i dag har han lyckats hålla sig undan. "Vilket jävla nöt!" säger läsaren på Sourze när han läser Limp. Men jag säger er nu att Limp är människa utan uppehållstillstånd och han skall tillbaka till det träd han först såg dagens ljus i.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-30 15:33:00
|
|
Evey |
Slöja och burka är inte svaret på "modefascism".Hur vore det med lite självständigt tänkande istället?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-10-01 01:42:00
|
|
Limp |
Dessutom ar han bitter for att jag inte ville kyssa hans faniga kamelansikte, den lilla kungligt avundsjuka modenickedockan.Nu var det sagt som sagt.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-10-01 10:20:00
|
|
Carl S |
Limp säjer att frihet är bra. Jag läser mellan raderna att han menar att den kan tillåtas i vissa omständigheter. Själv Har jag fyra grundvärderingar, Alla har rätt att tycka vad de vill, alla har rätt att bli hörda, ingen har patent på sanning och inget försök att minska friheten får gå oemotsagd.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-10-01 10:26:00
|
|
Carl S |
Limp, det är jättefint att du använder dina kläder länge, det gör jag med. Jag blev av med min modefixering efter att ha bott utanför stan i några år. Men det ger dig inte rätt att hävda att andra är dumma i huvudet och inte förstår sitt bästa. Att styra andra utifrån sådana grunder, DET är facsism, kommunism, nazism och religion i ett nötskal.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-10-01 18:23:00
|
|
Limp |
Mode och media facsismen ar mycket starkare i sverige an man tror, och det marker man nar man kommer bort ett tag darifran. Fascism ar inte alltid manifesterad som pistol och fangelse. Det kan vara sa subtilt som mode eller attityder i livsstil. Som gor att andra kulturer kanns sa frammande, och att en person med fel "look" hatas och avskys i sverige.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-10-01 18:42:00
|
|
Limp |
Jag marker att det gamla svanska humana haller pa att forsvinna och ersattas av ett ytlighetsmentalitet. Aven invandrare som agerar "som en modern svensk" ar helt lojliga och falska.
Det ser inte konsekvent ut heller nar urgamla fina traditioner som Islam och hiduism anklagas for allskons hemskheter och deras anhangare och praktikanter forbjudsobs!FASCISM i manga sammanhang att agera och bidra till samhallet medan andra grupper med mer skrammande look, klader och stil antas som ratt och ok.
|
| |