|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-29 13:44:00
|
|
Sandra Gustafsson |
Men varför ska vi inte kunna säga "läs inte skiten"? Det finns så mycket olika tidningar i den här världen så vi KAN faktisktvälja bort det vi inte tycker om. Jag läser ELLE istället, mer svindyrt mode än kropps/utseendefixering tycker JAG, bäst att tillägga...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-29 14:30:00
|
|
Ellen |
Var skrev Jenni att skiten ska förbjudas, Gers Asper? Var skrev hon att tjejer som läser denna typ av tidningar är "viljelösa"? Är det helt omöjligt att folks intressen, i detta fall utseende, går emot jämställdheten? Varför verkar du ta så illa upp för att denna tidning kritiseras?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-29 16:13:00
|
|
Tommie Nygren |
Tidningen kan kritiseras, men ingen lösning presenterades. Den lösning som antyds när man pratar om "hot" är förbud. Lösningen är enkel: sluta läs skiten. En tidning som säljer 0 ex går under. Jag köper inte Slitz, den är dålig, mitt bidrag till jämställdheten. Sluta sminka er, makeupbolag som säljer 0 läppstift går under.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-29 17:31:00
|
|
Malin Michea |
Men om jämställdheten är ett tillstånd där alla skiter i hur de ser ut och där ingen ytlighet och fåfänga är tillåten, så tror jag världen blir väldigt tråkig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-29 18:01:00
|
|
JOI |
Vem har sagt att vi ska ha så förbannat kul hela tiden?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-01 01:20:00
|
|
Ellen |
Nej jag håller med om att man inte ska sponsra det man inte står för...men samtidigt måste hon ju läsa den för att kunna uttala sig. Eller ja, läsa den regelbundet är kanske inte nödvändigt iofs. Däremot tycker jag att man ska få kritisera utan att nödvändigtvis komma med en lösning...tycker det är skönt att inte alla artiklar är uppbyggda på samma vis..!
|
| |