Det mediala manshatet

Inlägg #1: Postat: 2004-09-28 20:04:00
Andreas B
Nja, det tas ju upp som ett viktigt problem hela tiden, hur unga tjejer framställs i media. Den sexualiserade bilden, skönhetsidealen etcetera antas påverka unga tjejer jättemycket. Varför skulle då män gå opåverkade av hur de framställs i snart sagt alla media?
Inlägg #2: Postat: 2004-09-28 21:57:00
Nisse
Ja, det är väl ungefär det som Björn menar; att du överskattar medias inflytande på samma sätt som feministerna.
Inlägg #3: Postat: 2004-09-28 21:58:00
Nisse
Men det är klart att jag undrat ibland om det verkligen är någon idé att försöka vara trevlig och ställa upp för kvinnor när man ändå blir beskriven som strukturell våldtäktsman och kvinnomisshandlare. Men så tänker jag på alla de underbara kvinnor som tycker lika illa om feministernas manshat som jag, och hoppas att de feministiska dumheterna ska vara passé snart så att män och kvinnor kan bygga upp något trevligt tillsammans under könsfred.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-29 03:11:00
Pär Khuek
Är det verkligen någon, kvinnor eller män, som bryr sig om vad feministerna säger? Visst ser man en massa anonyma hatnotiser i olika internetforum, och i diverse mer eller mindre seriösa tidningar. Och visst finns det en lite klick kvinnor som gjort sig berömda för sitt manshat, och som får sin lön för att trösta ledsna tjejer när de är deppade. Men ärligt talat, existerar dessa feminister i verkligheten?
Inlägg #5: Postat: 2004-09-29 03:11:00
Pär Khuek
Jag har aldrig träffat någon i alla fall. Klassfeministen finns ju förstås, grundkursstudenten som rabblar patriarkala förtryckarteorier på universitetsföreläsningar fast inte ens föreläsaren vill lyssna, men när det kommer till kritan är hon precis lika kvinnlig och vek som alla andra tjejer. Hennes behov av närhet är oftast större än någonsin. Nej, feminismen är inget annat än en massa ord, ord och ORD.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-29 03:11:00
Pär Khuek
En massa skitsnack som tröstar ledsna människor när det känns jobbigt, men som inte är värt ett vitten när det känns bra.
Laddar...