Inlägg #1: Postat: 2004-09-28 08:40:00
|
Niklas |
Tack för att nån har vettet i behåll. :
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-28 09:47:00
|
Anna Li |
Fast Emmas poäng var väl snarare att den här tjejen vägrade vara ett offer. Inte att det är positivt att sparka ned folk. Och det vore intressant om P3gubbarna skulle komma på tanken att ta dit en kille från samma gäng och fråga om han var förtryckt och om han inte hellre ville göra ngt snällt...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-28 14:06:00
|
Malin Michea |
Men Anna Li, är inte du också av den åsikten att kvinnoförtrycket i högsta grad existerar? Då borde du kunna förstå P3-gubbarnas tankegångar, menar jag?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-28 14:38:00
|
Greg |
Problemet var att de var GUBBAR och inte de vanliga feminist damerna som denna gång höll liv i offerrollen. Det gubbar gör är alltid fel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-28 14:38:00
|
Malin Michea |
Alltså...jag tänker bara högt nu...För att ett förtryck ska existera, måste det väl också finnas förtryckta människor? PK-sanningen är ju den att "tjejer befinner sig i underläge i samhället", och då är det ju den man utgår ifrån.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-28 14:42:00
|
Malin Michea |
P3-gubbarna kanske hade hur goda intentioner som helst. Problemet är att vi inte kan fortsätta hävda att vi är förtryckta och sedan bli förolämpade och sårade när någon av motsatta könet antyder att vi är det. Här får tjejen i Emmas artikel vara en symbol, jag vet ju ingenting om henne som person.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-28 20:46:00
|
Emma |
precis Anna. det var min poäng. ibland blir man så trött. Måste man skriva ut allting i exakta ordalag för att folk ska fatta. tydligen. nej jag förespråkar inte våld. nej jag tycker inte att det är bra att tjejer ses som offer. nej jag tycker inte att tjejer ska bete sig lika svinigt som män. herre gud.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-29 02:52:00
|
Pär Khuek |
...lika svinigt som en ytterst liten del av männen, ska det egentligen stå i svar 8 Emma. Du måste ha slintit på tangentbordet : Tjejer är och har aldrig varit offer, de vill bara bli lite omhändertagna ibland. I den här artikeln förespråkar du våld, eftersom du inte kritiserar flickans beteende. Om du hade kritiserat flickans beteende hade du inte förespråkat våld. En enkel regel: det går inte att läsa tankar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-29 03:52:00
|
Malin Michea |
Äsch, Emma, jag förstår vad du menar och jag gillar din artikel även om jag inte håller med om allt. Jag är mest irriterad på att många tycker att kvinnor som beter sig som svin är tuffa och jämställda. Som om vi blir männens jämlikar för att vi beter oss illa...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-29 10:54:00
|
Anna Li |
Vilket i sig är diskriminerande mot männen...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-29 18:30:00
|
tåpas |
och gud.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-30 19:21:00
|
Emma |
Malin:jo det är ju dumt, men ibland blir man så trött på att lirka med folk liksom, alltså när det gäller jämställdhet, hmm inte riktigt med just den här saken att göra men typ att man förväntas vänta tålmodigt på något så självklart, och gör man inte det blir man kallad extrem, hmm well
|
|