Insikt till varje pris?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-03 12:11:00
Birgitta
Några frågor du ställer som inte är lätta att svara på. Det måste vara individuellt att söka och tro man blir en bättre människa i sökandet. Alla har vi våra vägar som säkert är lika bra allihopa...........
/Birgitta
Inlägg #2: Postat: 2004-11-03 14:26:00
Malin K
Jag tror du sammanfattade det i sista strofen. Men det är återigen helt individuellt. Det är väl på så sätt människor väljer sin egen sanning. Som de ska göra. Sen kan jag tycka resan till förståelse för andra människors sanning är mer komplex än själva sanningsdefinitionen. Bra skrivet.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-03 17:43:00
Marcus
Det är en sak att acceptera sidor i sig själv. Det är en annan sak att acceptera andra. Andras val.
Så jag ställer mig frågan. Accepterar du den sidan i dig själv som har svårt att acceptera andra för att dom inte söker sanningen som du?
Inlägg #4: Postat: 2004-11-03 17:45:00
Marcus
Ser du verkligen hela människan hos andra om och när du uppfattar dom som platta? Är inte en människa större än vad du just då ser?
Annars spännande artikel! :- Kul läsning
Inlägg #5: Postat: 2004-11-03 18:29:00
Tiger
Tack gode gud att det fortfarande finns reflekterande, mogna manniskor utan alltfor mycket sentimentalitet. Texten kandes nastan fran en annan tid och era... I det stora hela mycket bra.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-03 23:12:00
Henrik Möllberg
Vackert! Du tampas med nästan exakt samma tankar som jag själv brukar göra. Mycket intressant läsning!
Inlägg #7: Postat: 2004-11-04 12:18:00
Stefan_B
Tja, det finns ju det gamla talesättet "Lagom klok lever man bäst, aldrig alltför klok: den som sin framtid ej i förväg vet, han har mest sorglöst sinne". Att söka efter skäl till allt är inte alltid till gagn, ofta kan ett stilla accepterande vara mer rationellt. Don efter person...
Inlägg #8: Postat: 2004-11-05 21:59:00
Stefan
Jag tycker om reflekterande människor. Jag tycker om dig utav att veta mer om dig än att du skrivit den här artikeln.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-21 20:00:00
´Mysan"!
Är det bra att avslöja otrohet ? Är det bra att vara otrogen? ÄR det bra att alltid tala sanning? Hur många lik i gaderoben har vi ? Skulle de försvinna som troll spricker isolsken om vi talade om liken istället?
Laddar...