Krya på dig Sven-Bertil Taube!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-09-24 16:35:00
Inger
F ö: Ämnet är Billy Butts artikel! Ska denna artikel också bli förstörd? Tpis: Någon skriver ett bidrag, ett som bara är lämpat för att ösa skit på?
Inlägg #2: Postat: 2004-09-24 18:15:00
Pollidor
Du kan inte hitta min signatur någonstädes. Ville kalla mig Floridor,
men det var redan upptaget. Floridor är alias åt en musiklärare
i ett kloster. Skriver en operett ” Lilla Helgonet. ”
Nu kan dina snuskiga fantasier sluta med att du satsa dina
förvärvade slantar på vem som gömmer sig bakom Pollydor.
Från att ha varit en begåvad skribent har du spårat ur och växlat
in på vulgaritetens linje.

Ps. Jag vet att något kommatecken är fel. ”
Inlägg #3: Postat: 2004-09-24 18:39:00
Inger
Observera jag skrev "Pollidor & Isidor" - inom situationstecken. Du är väl kanske inte medveten om att man här växlar snabbt mellan namnen...
Snälla du, du talade slikt redan i natt om det nu var rätt Pollidor el. Pollydor, som du här kallar dig! Det är tydligen mycket namnpollinering nuförtiden... Accepterar din närvaro? Ja. Respekterar? Nej. Be mig inte att respektera någon som talar slikt och tillika verkar vilja styra vad jag SKA skriva för att det ska passa dig. PUNKT SLUT.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-24 19:37:00
Inger
Förresten Pollidor: För du tar väl inte åt dig som DEN som har skrivit i mitt namn här? Redan i natt kastade du ut dig något som jag vet inte om du själv förstod vad du sa? Skulle E Taube ha något med sonens sjukdom att göra?
Jag såg att du citerat kloka ord i Andreas B: s artikel - men tyvärr i fel tid och rum. För mig. Men snälla du, när blev jag flicka för dig?
Inlägg #5: Postat: 2004-09-24 19:38:00
Inger
Och du yttrar dig om min skribentverksamhet och det mycket otydligt - vad vet du om det då du tydligen tror jag är en flicka?
Men du har kanske rätt: På det här stället ska man inte befinna sig på om man vill syssla med seriös verksamhet? Ser redan att några av de bättre Sourzeskribenterna/poeterna har försvunnit.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-24 19:38:00
Inger
Dock, min avsikt var inget personligt mot dig. Har bara inte mycket till övers för anonyma kommentatorer som både talar slikt Vad är det då man eg. vill ha sagt, om du förstår vad jag menar. Det här är ju korta fält! Och sen börjar du diskutera mig personligen - utan att våga träda fram vem du är. Nej, jag har inget till övers för det. Och det får du kanske förstå. I synnerhet när man har sett hur det har varit de sista veckorna.
Inlägg #7: Postat: 2004-09-24 19:41:00
Inger
Tackar för den lilla pratstund med dig- om än det lilla jag begrep av vad du ville ha sagt.
Som sagt, trevligare att t ex prata musik - vilket artikeln ytterst även handlar om.
Jag lämnar nu.
Inlägg #8: Postat: 2004-09-24 23:42:00
Pollidor
Tant Inger.
Du skriver som prästens lilla kråka.
Än slinter Du hit och än dit
och hamnar i diket.
God natt. Sov gott.
Inlägg #9: Postat: 2004-09-25 13:39:00
Inger
Du kanske är präst så du känner till det? Jag vet inte vem "prästens lilla kråka" är. Min, förstås av dig allsmäkig utnämnda vulgära fantasi för mig dåliga kreativa fantasi, just i dag, vad det k u n d e vara kan vi lämna därhän. Fullständigt ointressant. "Tant" tycker jag däremot är bättre att kallas för om brist på fantasi föreligger, än "flicka" av anonyma äldre män.
Inlägg #10: Postat: 2004-09-25 13:39:00
Inger
Ordet Tant är ju relativt neutralt för den - du - som tydligen inte känner vederbörande ifall den av kanske inre tvång måste komplettera med prediktasfyllnad. "Hon Inger ÄR en tant."
Fast män med klass kallar förstås inte kvinnor med stort Q för flickor, Således kan jag inte tänka med att Sven-Bertil Taube, betecknade kvinnor som flickor. Det du, han visste att behandla Kvinnor med klass och stil ;-
Inlägg #11: Postat: 2004-09-25 14:20:00
Pollidor
Flickan från Havanna
Hon har inga pengar kvar
Sitter i ett fönster
väntar på en karl.
Där satt kvinnan med stort Q.
Oavsett vilket - gillar jag dig ;-
Läs var jag " torsk " då.
Det är Ewerts och Sven Bertils lekplats.
Inlägg #12: Postat: 2004-09-25 15:50:00
Inger
Åter slikt? Förstår jag dig rätt tycker du "flickan" i Havanna som förvisso var könsmogen ung kvinna är en Kvinna med stort Q? NEJ, DÅ ÄR JAG DEFINITIVT INGEN KVINNA MED STORT Q! Varken min kropp el själ är till salu. Och för den delen delar jag inte på kropp och själ - det är för mig en helhet. F d sexarbetaren Sunny kanske tog det som en komplimang när du förutom mig - även kallade henne flicka?
Inlägg #13: Postat: 2004-09-25 15:51:00
Inger
En hyllning av dig till "Flickan i fönstret" som tydligen inte har många utvägar kvar för att kunna skaffa pengar till att försörja hungriga barnamagar? Några skattefria transfereringsbidrag fanns ju inte då och inte heller ännu på många fattiga ställen i världen. OM du sätter denna sortens flickor - förlåt - kvinnor högt, så förstår jag dig: "Var jag torsk då" ;-
Inlägg #14: Postat: 2004-09-25 15:51:00
Inger
Om jag hade varit man så hade jag skänkt pengar istället för att inbilla mig att hon övht var attraherad/intresserad av mig som man... Man kan använda högerhanden eller den vänstra om man är vänsterhänt, eller hur? S-B Taube har tolkat hans fars texter, ja, men det säger INGET om att han delar den "människosynen". E Taube var ju ett barn av sin tid, det får man inte glömma och även söka förstå.
Inlägg #15: Postat: 2004-09-25 17:13:00
Pollidor
Om du läser vad du själv skriver och sedan svarar på svaret, kanske det gick att begripa.
Prästens lilla kråka är en julsång, den borde du känna till, så gammal kan du inte vara så du har glöt den.
Flickor sluta skälls - ni kan använda tiden bättre.
Plumt, förolämpande. Jag är ingen flicka, jag är Q. : säger du.
Vem tror du håller med?
Nu slutar jag - inte för jag saknar material, tvärtom.
Rådet att runka - ja möjligen - men du nådde botten i debatten.
Inlägg #16: Postat: 2004-09-25 18:00:00
Malin
Varför skriver du inte en artikel Inger? Du tar ju upp hela denna sidan!
Inlägg #17: Postat: 2004-09-25 18:49:00
Inger
Pollidor: Nej, den julsången känner jag inte till, men det är tur att du så gör, när du använder det i en beskrivande form.
Visst ge du råd, men är du säker på att jag finner ditt intressat? Jag fann mer intressanta råd av två som har hoppat av Sourze och några till som har varit här på Sourze och läst en del de sista veckorna. Följer deras råd.
Inlägg #18: Postat: 2004-09-25 18:50:00
Inger
Du har skrivit slikt hela tiden, vilket jag även har påpekat. M a o vad du vill/ville ha sagt har varit mycket otydligt. I övrigt ditt svar 16 - du läser väl inte vad du vill ha det till? Gav jag dig rådet att runka?
Och vad du än kallar det här för - så kalla det i alla fall inte debatt.
Det ingår inte att tala slikt i en debatt.
Inlägg #19: Postat: 2004-09-25 18:51:00
Inger
Malin: Ja, det är fruktansvärt. Håller med. Sourze ÄR en lekstuga.
Inlägg #20: Postat: 2004-09-25 20:39:00
Flickan på Malmskillnadsgatan
Timmen är mycket sen. / En nål har precis hittat en ven. / Flickan på Malmskillnadsgatan / står där påtänd som satan / med heroinvärmen i den utmärglade kroppen / och så kommer nu Sven-Bertil med snoppen / och dess obetvingliga hårdhet - / å, denna förbannade kåthet!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...