Inlägg #1: Postat: 2004-09-23 14:23:00
|
Chris.X |
Dessutom, vad är det för fel på medelklassen? Folk som pluggat tills dom är 25-30, och har skaffat ett bra jobb, ska inte dom få lön för mödan?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-23 14:25:00
|
Chris.X |
Tyvärr har sverige världens hårdast beskattade låginkomsttagare. Och, konstigt nog är det DOM som röstar på skatte-partierna s, mp & v. Så ska man bli friare från sitt bidragberoende borde man genast tänka om sina politiska värderingar, och sluta rösta vänster. Enkelt, men otroligt svårt att förstå för många.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-23 15:58:00
|
Jessica |
Ja, men har vi inte ganska många rika personer och företag som lyckas fly från skatten också, antingen de flyttar utomlands eller flyttar pengarna dit. Eller genom vanlig skatteplanering...
Har man sen hört hur mycket vissa borgerliga politiker spyr på dem som går på soc eller a-kassa och vill ha jobb men inte får, så betackar man sig för att rösta där.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-23 16:29:00
|
Anna Drangel |
Till Chris X: Vem har sagt att jag röstar på sossarna? Medelklassen höll jag på att skriva. OK - säg flirta med övre medelklassen för att uttrycka mig lite mer exakt. Dom som annars kanske röstar moderat...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-23 16:38:00
|
forts. Anna Drangel |
Hela vänster-högerspöket känns så hopplöst. När jag tänker moderat välfärdspolitik ser jag framför mig Emil i Lönneberga fattigjonen som överlever för att snälla människor som Emil ger dom privata bidrag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-23 16:38:00
|
forts Anna D |
När jag tänker vänsterpolitisk välfärd tänker jag samma Lönneberga-bild, fast med skattemasen som kommer och knackar på dörren och kräver en viss del av din lön, men där pengarna istället hamnar i Krösamajas fickor - dvs den administriva mellanhanden.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-24 03:52:00
|
palle |
Moderater och fattighjon?
Det är ju fullständigt absurdt vad rädda för lite ändring folk verkar vara i Sverige! Vartenda parti, inklusive moderaterna, ligger till vänster om t.ex Storbritanninens Labour. Så vad är ni så oerhört rädda för? Jag föreslår att ni slutar lyssna på sossarnas skräckpropagande och tar reda lite mer på hur det fungerar i den övriga världen, utanför ankdammens gränser! Och, nej, då menar jag inte diktaturer och u-länder, utan andra demokratier.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-24 23:59:00
|
Inferno |
Helt rätt, Palle. Svenskarna har blivit hjärntvättade med påhittade historier i årtiondetn om de hemska "höger" människorna som sitter på "öfre" östermalm och önskar livet ur alla andra människor som inte har ett "af" i namnet och sitter och räknar sin pengar som de har tjänat på de "fattiga" arbetarna. Att svenskarna tror på historier att det kommer att bli som för 200 år sedan tyder på på en total hjärntvätt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-25 00:03:00
|
Inferno |
Svenskarna tycker tydligen att det är helt okej att ge bort 2/3 delar 63kr av varje intjänad hundralapp 37kr kvar i plånboken, för de som inte kan räkna av sin inkomst utan att kunna välja vad pengarna ska användas till. Svenskar väljer IDAG att vara fattighjon åt Patron Staten.
|
|