|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-22 09:09:00
|
|
Sandra Gustafsson |
Hej Niklas! Vad jag syftade på var att det klipptes ihop en bild av Inger Andersson från Farmen, som var direkt missvisande. Ska det vara äkta så får de sluta skapa "egna" karaktärer av de deltagande, förstår du vad jag menar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-22 10:04:00
|
|
AC Collin |
Reality-TV är en sanning med modifikation. Deltagarna blir aktörer. Mot sin vilja? Den enda som inte har behövt skruvas till är Robinsson-Robban, han fixade det själv. Det verkar som om verkligheten inte är tillräckligt intressant i TV-formatet. forts.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-22 10:05:00
|
|
AC Collin - forts. |
Det är ett urgammalt knep att använda arketyper för att skapa dramatik. Och vi köper det. Kanske känner vi oss smarta, och blir delaktiga, för att vi anar hur det ska gå? Den onde, den gode, den fule, skönheten, slampan, modern, krigaren... Vem tar vem? Vem baktalar vem? Vem vinner? Och vi glor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-22 15:37:00
|
|
Inger |
Nix, inte jag ;- Jag blir så uttröttad, liksom av Tjeckovs "Tre systrar"... Räknas som stort verk och ändå så skräddarsydda roller. En black & white variant.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-22 23:27:00
|
|
Tommie Nygren |
Shit, Inger, du är verkligen unik, du. Vad har tjechov med det här att göra? Ingenting, det är inte så att du försökte framhäva att du läst Tjechov? Och tyckte det var tråkigt, som om det gör en smart?
|
| |