|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-21 12:33:00
|
|
Olle |
ursäkta mig åxå, men det kanske är just bidragen som gjort att inga nya jobba skapas för att det inte lönar sig att arbeta, doh1 haru tänkte på det eller? bara undra lite, asså.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-21 12:41:00
|
|
Torchy |
Därtill så finns det två lösningar på problemet med brist på jobb på hemorten. 1. Starta eget. 2. Flytta dit jobben finns. Dessa lösningar borde vara betydligt lättare att uppnå än att erhålla bidrag. Så länge det inte är på det viset så kommer folk hellre att gå på bidrag än att ta itu med sina liv.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-21 16:46:00
|
|
. |
he-he
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-22 13:08:00
|
|
Emma |
Ni fattar ju inte ett skit nån av er. Folk flyttar det är värsta lämmeltåget mot storstäderna, men den lite äldre generationen kanske inte är så sugna på det. Ponera att du jobbat åt SCA hela ditt liv du är femtiofem år din kropp är helt utsliten, hela ditt sociala nätverk hela din familj bor i byn, va fan ska folk göra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-22 13:09:00
|
|
Emma |
sluta gnäll på folk som får bidrag gnäll på alla industrier som flyttar utomlands och skär ner istället
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-22 14:06:00
|
|
f.d 08:a - nu norrläning |
Att alla flyttar till stockholm är ett fenomen jag inte förstått mig på...det finns inte jobb åt alla där heller men ändå krävs det att man ska bo där? Är detta för att den statligt subvensionerade tunnelbanan ska ha ett existensberättigande?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-22 16:45:00
|
|
Torchy |
Emma: Innebär det faktum att man förlorat jobbet vid 55 års ålder och bor i Norrland att man ska försörjas via bidrag ända till pensionen?
Att företag skär ned och flyttar utomlands har jag full förståelse för och jag skulle göra precis detsamma om det vore jag som var företagsledare. I Sverige är arbetskraft på tok för dyr för att ha basindustrier och annan verksamhet med lågt förädlingsvärde.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-25 00:19:00
|
|
Inferno > Emma |
Skaffa ett jobb istället eller starta eget. Vad är det för orubblig regel som säger att De som inte vill jobba eller skapa något ska försörjas av dem som faktiskt jobbar och försöker åstadkomma något? Väx upp för fan.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-27 15:03:00
|
|
emma |
starta eget för vem då. hur mycket efterfrågan tror du att det finns. inga pengar ingen konsumtion. väx upp själv.
|
| |