Jag mår dåligt

Inlägg #1: Postat: 2004-09-21 10:55:00
Inger
En sak anar jag; att inget blir i alla fall jävligare än vad det redan är/var. Så mitt råd är bli inte rädd för det du känner och tänker.... Det är i alla fall det äkta och sanna, då det springer ur dig själv.
Inlägg #2: Postat: 2004-09-23 21:27:00
Ambjörn
Livskris? Jag tror att Martin liksom alla andra i det här landet är inne i en civilisationskris. Se dig om Inger. Tittar du på TV, läser tidningarna?
Aftonbladet? Jag bläddrar igenom dem med en fnysning och förstår ingenting. Vill NÅGON läsa den där smörjan?
Inlägg #3: Postat: 2004-09-26 14:51:00
Inger
Ambjörn: Livskris är givetvis inte oberoende av "civilistationskris", som du kallar det för. Finns alltid, och har alltid funnits en växelverkan emellan. Om det är jag övertygad om att Martin även vet. Och om det finns redan en del sagt "mellan raderna" i hans text.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-26 14:51:00
Inger
Fnysning? En retorisk fråga: Varför inte fundera på ev. orsakerna till att Aftonbladet kan orera sådär 2 gånger om året med att "Nu är vi störst"? Och varför väljer människor att titta på dokusåpor, i synnerhet för att få upplevelsen av andras förnedring? Det kallas visst sensation även det?
Inlägg #5: Postat: 2004-09-26 14:52:00
Inger
Och varför frossar människor i deckargenrens rena rama underhållningsvärde av mord, staplade på varandra i ett effektsökeri, och som kan få vilken garvad kriminalutredare att blekna och vilja kasta upp? Inte ens ett mord betyder så mycket längre...
Jag tycker själv att du framför starka samhällsreflektioner i din poesi och lyckas ofta bra med det.
Men när du undrar om NÅGON vill läsa eller se "den där smörjan", så är det inte mig du ska fråga.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-26 14:56:00
Inger
Och till er båda: Lycka till med ert skrivande i fortsättningen!
Laddar...