|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-21 09:25:00
|
|
Alf Carlsson |
"inkomstbringande popstjärna"? Alternativt att man letar efter ett djupt konstnärligt, utgiftskrävande geni som ingen förstår eller vill lyssna på utom möjligtvis juryn. Vad är det för djävla patetisk kritik som riktas mot att Darins röst, som tåler en välrdsscen, LYFTS UT UR DUSCHEN och ges denna möjlighet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-21 09:30:00
|
|
Alf Carlsson |
Dessutom - Vad fan vet du om Darins skaparkraft? Ser man till hans förmåga att hantera tonerna, att väga och få känslomässig bärighet i sin sång, att lämna pauser och frasera på ett genuint och ärligt sätt så är pågafan en begåvning utöver det vanliga med en ENORM skaparkraft. Kritiken är så djävla korkad att jag snart är beredd att förlåta juryns hela agerande.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-22 09:15:00
|
|
Diana |
Jag tycker att Nathalies röst påminner i vissa vibrationslägen om Dolly Parton. Det är speciellt.
Juryn har för övrigt gjort ett väldigt bra arbete. Tack Kishti och ni andra i juryn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-29 13:03:00
|
|
Lelle |
Alf Carlsson: Det var bland det mest patetiska jag läst.......så en Bob Dylan, Neil Young, Janis Joplin, Leonard Cohen, Van Morrison och Bono är det ingen som vill lyssna på???
Försök att slita dig från den kommersiella radion så kanske du upptäcker att det finns musik med djup, som miljoner människor världen runt lyssnar på och älskar........
|
| |