Inlägg #1: Postat: 2004-09-21 08:03:00
|
Anna Drangel |
Stackars dig Anna! Jag har haft två morföräldrar som haft Alzeimers. Det är hemskt att behöva bevittna. Det är bara att hoppas på att ni hittar ett ställe till henne där hon kan känna sig lite mer trygg. Jag brukade köpa blommor till min mormor - även om hon inte fattade vem jag var eller varför hon fick blommor, märkte jag att hon upplevde något positivt med dom.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-21 09:14:00
|
sten |
Stackars din mamma! När jag hade en depression kände jag mig presenil, upplevde att man talade förbi mig, ångesten drev mig också att vandra fram och tillbaka i korridoren innan man på natten fick somna bort. Hon upplever troligen detsamma, Hemskt både för henne och hennes anhöriga
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-21 12:52:00
|
Jon Hallqvist |
Ja, just det, "du har en familj att ta hand om". Det bli inte bättre vart än de sätter henne. Snälla min farmor placerades nyligen på hem, jag stod ensam på hennes sida om att lösa det på annat vis, vilket gav upphov till heta dispyter inom familjen , svenskar, tänk om! Låt de leva och dö värdigt, i sitt eget hem.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-21 14:24:00
|
Sunny |
En hjärtskärande artikel som är mycket viktig! Vi som är anhöriga till svårt sjuka har ofta inte ork att skriva om det.
Jag såg mer än nog av vårdens avigsidor när exet fick sin första stroke. Jag har gett mig tusan på att överleva bägge mina gubbar bara därför!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-21 23:11:00
|
LenaV |
Oj vilken bra artikel, Anna. Min mamma fyller 60 nästa år och jag är en liten liten smula orolig. Hon har blivit lite glömsk, fast inte alarmerande. Usch vilken sorg man får i hjärtat när det ser ut så här. Sköt om er, allihopa.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-25 15:59:00
|
Mysan! |
Nej en kombination av psyk och ev Alzaimers.Det finns abvsolut ingen hjälp att få.Man får vänta tills de blir dödligt sjuka som en sjuksyrra sa till mig.Hemska hemska vårdsverige säger jag bara.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-25 23:20:00
|
Joseph Mengele |
Jag vill utföra medicinska experiment på din mor, Anna. Hur mycket skall du ha för kräket?
|
|