|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-20 01:49:00
|
|
Alf Carlsson |
kan "söthet" INTE rubba, ska det naturligtvis vara. Dessutom hade juryn varit lyriska över dina 3 kandidater. Man både bejakade och formulerade den känslomässiga bärigheten i framträdandena.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-20 06:14:00
|
|
Anna Drangel |
Min text var skämtsamt skrivet... Det är möjligt att dom hade gillat Janis Joplin, men Bob - knappast. Men jag saknar fortfarande unika singer/songwriters. Och jag tycker hela framställningen är fabricerad!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-20 10:13:00
|
|
Alf Carlsson |
2>Om man betänker hur många talanglösa entertainers det finns som kommit fram via kontakter och genom att födas in i showbizz, så är väl detta i så fall ett fullt acceptabelt sätt att hitta de verkligt genuina talangerna. "saknar fortfarande unika singer/songwriters"?? - dom finns i duschen... "Idol 2004" hämtar fram ett par av dom och juryn eventuella felprocent är försumbar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-20 14:43:00
|
|
Anna Drangel |
Affe Kamel... än en gång, det är en satir. Ta det inte alltför allvarligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-20 23:11:00
|
|
Alf Carlsson |
3 var ett svar till 2 oavsett din "satir". MITT inlägg om "showbizz sociala arv" kontra idol 2004 är definitivt seriöst. Vad betyder "Affe Kamel"?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-21 09:54:00
|
|
forts. Anna Drangel |
När det gäller Idol 2004 och själva idéen med programmet är det självklart att dom vill hitta en superstjärna inget fel med det, men jag personligen tycker det är för opersonligt. Om du skulle gå och köpa en skiva med vinnaren får väl stå för dig. Jag skulle ivarje fall aldrig göra det. Varför? Jag föredrar att köpa artister som skriver/väljer sin egen musik och inte är så fabricerade.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-21 09:54:00
|
|
forts Anna |
Inget ont om Darin för det. Han sjunger fantastiskt - men det räcker inte för mig. Jag skulle heller aldrig gå och köpa en artist som Carola - hur bra hon än sjunger. Comprende?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-21 16:41:00
|
|
Alf Carlsson |
Arrogant??? Oavsiktligt. Jag skulle aldrig köpa en skiva med Tomas Ledin eller Per Gessle, två sångröster som inte ens skulle tagits fram för att hånas av idol2004-juryn. ´"Fabricerad"? Det är som att säga "Jag skulle aldrig köpa en skiva av en som ärvt showbizz". Du är på fel spår.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-21 16:43:00
|
|
Alf Carlsson |
Darin är Darin och nu får han tillgång till produktionsapparaten, så som Jussi Björling fick och Monica Zetterlund och Jimmi Hendrix o.s.v. Jag hittar inte din poäng. Öppna upp, slappna av.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-21 16:46:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag skulle t ex aldrig någonsin drömma om att köpa en skiva av Sven-Bertil Taube som enligt min mening gjort sig bäst bakom kyldisken på Åhléns. o s v eller Pernilla Wahlgren eller Pierre Lindstedt, tre skämt på scenen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-21 18:47:00
|
|
Kakihara |
Den enda skillnaden mellan Idol popstars, fame factory och 60 och 70-talets Motown är ju att Motown inte visade sina uttagningar på TV.
Plus att det i slutändan blev bra musik på Motown. Skillnaden måste ju var att på Motown, eller dess producenter, hade som ambition att göra bra musik. Inte bara Musik som säljer.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-21 18:48:00
|
|
Kakihara |
Eller så är det så enkelt att skivbolagen bara är jävligt dåliga på att välja producenter och låtskrivare.
Många Motownlåtar har ganska banala texter men musiken är fortfarande väldigt bra.
Phil Spector är väl värd att nämna i det här sammananget.
Jag är tveksam till om Aretha Franklin skulle kunna uträtta stordåd om hon skulle vinna PopIdol. Det tycker jag är tydligt när hon inte släppt många bra plattor sen 70-talet, mycket beroende på producenter och låtskrivare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-22 06:58:00
|
|
Anna D |
VI får hoppas att vinnaren av Idol 2004 får en bra låt skriven till sig och en duktig producent så får vi väl se vad det blir av det...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-22 09:08:00
|
|
Alf Carlsson |
That´s my girl...
|
| |