Var är demokraterna?

Inlägg #1: Postat: 2004-09-19 22:54:00
Jakob
Du vill alltså att demokratin Sverige ska visa sina muskler mot de grupper du anser vara extremhögern?
På vilket vis då och med vilka medel?
Vad gör vi med extremvänstern då?
Inlägg #2: Postat: 2004-09-19 22:57:00
Jakob
Försöka skapa motsättningar mellan folkgrupper! Det finns ju redan en 14-åring blev mördad!
Journalister har i mitt tycke tagit ställning, men vi kanske inte läser samma tidningar?
Inlägg #3: Postat: 2004-09-19 23:57:00
Jakob
Du visar samtidigt din människosyn i all sin fula prakt. Du menar på fullt allvar att människor bara sugs med i olika grupperingar. Folk kan inte tänka själva enligt dig, de bara sugs med. Ja jävlar vad du har låga tankar om folk!
Inlägg #4: Postat: 2004-09-20 01:09:00
Jon Hallqvist
Vad ledsen jag blir på dig Johannes, inte bara på dig utan den stora majoriteten i sverige som faktiskt tycker att extremister inte hör hemma i en demokrati. Har jag förstått demokratin rätt så handlar det om yttrandefrihet och ALLAS rätt. Inte bara politiskt korrekta åsikter skall framföras utan även de mer kontroversiella.
Inlägg #5: Postat: 2004-09-20 10:01:00
Sourzered
Vi har tagit bort några förolämpande kommentarer här. Det är för oss i redaktionen förvånande att de som kommenterar inte håller med om en sådan självklar sak som att den demokratiskt tillsatta organisationen måste vara den som tar ansvar och löser problem av det här slaget i samhället.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-20 11:42:00
Tom
Johannes, kan du försöka förklara för oss varför en 14 åring vart mördad? Har du tänkt i dom banorna eftersom du skriver om det i artikeln. Det vore intressant att höra, så vi vet vilken kategori du tillhör...
Inlägg #7: Postat: 2004-09-20 12:38:00
Yohannis Petersson
Johannes:
Bra artikel, i huvudsak, men du kan väl inte begära att kommunalrådet som var med i "Debatt", ska framstå som förebild för gymnasisten som var med. Jag tycker det var ett logiskt svar av kommunalrådet "att han inte vet vad som händer på alla Sollentunas gator och torg". Politiker är till stor del demokratins tjänare, men man kan inte klandrar dom för de våldshandlingar som äger rum i samhället. Däremot för vilka åtgärder de vidtar för att upprätthålla ett demokratiskt samhälle.
Inlägg #8: Postat: 2004-09-20 12:39:00
Yohannis Petersson
Johannes, jag hade visst hjärnsläpp nu, som skrev Magnus. Jag ber tusen gånger om ursäkt.
Inlägg #9: Postat: 2004-09-20 13:44:00
Johanna
"ett liv under hot"? Ja, du.. de har nog inget att frukta så länge de håller sig till sanningen. Men när lögnerna blir för många och för grova... då är varje medborgare ett potentiellt hot mot dem.
Inlägg #10: Postat: 2004-09-21 08:09:00
Per W
Per-Albin, Sveriges "stadsminister" citat hade INTE några muskler att spänna när demokratin hotades. Han fick fjäska för tyskarna. Ingen god förebild precis.
Och vad f-n har Per-Albin med Sollentunadådet att göra?
Inlägg #11: Postat: 2004-09-21 13:08:00
.
Ska vi alla enas om, att detta var den sämsta artikeln på Sourze?
Inlägg #12: Postat: 2004-09-22 15:52:00
Gänget
Var är demokraterna? frågar Johannes. Själva frågar vi: Var är Johannes? Vi vill att han ber om ursäkt för att han fått blott en stjärna i betyg. Vi vill ha en offentlig ursäkt.
Inlägg #13: Postat: 2004-09-25 04:24:00
Förbannad tupp
Var är du själv, ditt odemokratiska helvete?
Inlägg #14: Postat: 2004-09-27 13:14:00
david
högerextremismen har inget genemsamt med politik från höger, ta så extrem högerpolitik som möjligt bush gänget republikanerna i USA, har dom något gemensamt? knappast, men däremot vänsterextremismen är mycket mer rums ren i sverige, eller vänta lite DOM STYR våra liv i regeringen!

att kalla nazister och rasister för högerextremister är så jävla ute kom på nått nytt namn sverige.
Laddar...