Inlägg #1: Postat: 2004-09-18 14:35:00
|
forts |
Jag ser att klockan är 3 min över: Försent! Efterom han har afasi tar det tid att förkla.Det kommer fler nyheter: förklara det för någon med grav afasi. Så försöker jag skynda mig medan jag har helghjälp: få in blommorna före frosten. Ett kärlkrampsanfall ger panik:
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-18 14:40:00
|
Forts |
Gjorde det så här ont eller är det en infarkt?Med mina provvärden har min hjärtgubbe bara väntat på infarkten. Hittar nitroflaskan: öppningen är tätt. Skriker på hjälp o får en skrapa ovet av make 2: Jag skrämmer honoim. Ok: jag är rätt så rädd själv. Har inte orkat lämna huset på över en månad o har således missat min psykläkere. Känner lusten att dö: öppnar kvickt en flaska lättvin.Nu kan jag leva lite till känns det som.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-18 14:44:00
|
forts |
Barnen kommer inte att bli glada: Jag hoppas att sova i kväll när de skulle hälsat på. Men de förstår att ibland blir verkligheten för tuff: De kommer att finnas här i morgon i stället. O exet 2 tar hand om exet 1 i dag. Jag vågar släppa taget en stund. Det vågar jag inte utan vin: Jag är så rädd för att min käre passar på att dö medan jag sover.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-18 14:45:00
|
forts |
Oj stavningen var illa: skyll det på de 3 flaskor vin jag druckit!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-18 15:49:00
|
Jon Hallqvist |
Det är den här sidan folk behöver se av missbruk, tack för att du öppnar upp och delar med dig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-18 19:53:00
|
Inger |
Håller med Jon! ALLA alkoholister är INTE kvalificerat grymma mot sina nära och kära. Och det finns på goda grunder anledningar till att ibland blir livet för svårt att mästra - hur mycket vi än förståndsmässigt vet, så räcker det inte! Såren läks helt enkelt aldrig... Vi måste ha både insikt och förståelse för detta fenomen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-18 19:55:00
|
Inger |
För att inte tala om "periodarna", som ju är en stor grupp alkoholister.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-19 12:15:00
|
Sunny |
Söp bort lördagen men är tillbaka på banan. Det är naturligtvis ingen tillfällighet att jag "fick" mitt återfall en lördag. På en vardag måste jag vara spiknykter så jag kan ringa efter ambulans när det behövs. Det känns skönt att ha fått en "paus" i livet:Nu orkar jag gå vidare. Självklart älskar jag de mina även när jag är berusad.men det måste ske sällan eftersom det är jobbigt för de anhöriga .
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-19 12:18:00
|
Sunny |
O Exet passade inte på att dö medan jag sov. Men ifall han gjort det så kan det lika gärna ske när jag sover på natten nykter: jag sitter ju inte vaken o kollar hela tiden.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-23 05:37:00
|
Exet |
När kommer nyheterna?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-24 17:03:00
|
Sunny |
Exet: lyckligtvis har vi kanal 24 som sänder varje timme. Det är alltså ingen katastrof att missa en sändning.Men sånt måste man tala om sakta o lungt med en afatiker.
|
|