Ingen jury tafsar på min dröm!

Inlägg #1: Postat: 2004-09-17 23:06:00
Niklas
Precis som med skrivande så går faktiskt gehör att träna upp. Det finns ju alltid undantag, folk som trots gedigen träning inte kan ta en ton rent, och inte ens hör hur falskt de sjunger. Å andra sidan finns det även hopplösa försök till skribenter. :
Inlägg #2: Postat: 2004-09-17 23:06:00
forts
Visst hade en singer/songwriter-tävling varit intressantare, men tror du inte det hade blivit samma sak där, bara ett helt koncept som ska formas och karvas för att slutligen passa i en mall? Det handlar ju i slutänden om en produkt som ska säljas...
Inlägg #3: Postat: 2004-09-18 00:23:00
AC Collin
Ve och fasa. Tänk om nästa vända blir tema countrystjärna? Hip hop? Eller folkmusik? Dansband? Klezmer?
Inlägg #4: Postat: 2004-09-18 10:06:00
Anna Drangel
Det kan inte bli så mycket anskrämligare än vad årets uttagning varit... Svenskar som försökert göra country skulle bli en utmaning. Ha, jag skulle garva ivarje fall. Eller Hip-hop ännu värre!
Inlägg #5: Postat: 2004-09-18 10:08:00
Anna Drangel
Niklas: Även om man kan träna upp sin tonsäkerhet till en viss del, så är det nog trots allt så att musikalitet är något nedärvt.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-18 14:04:00
Niklas
Jag känner många musiker inklusive mig själv som skulle protestera. Det finns ju något som kallas talang, men det är inget unikt för musiker, eller? Tror personligen det handlar om passion, glöd, och jävligt hårt arbete. Vad än man ska bli duktig på. Sen finns det alltid undantag. :
Inlägg #7: Postat: 2004-09-18 14:06:00
Niklas
Tror det är många musiker som själva sprider myten om att musiker, det är något man är, inte något man blir. Det är liksom en gudagiven talang, given till ett litet fåtal människor. Men tråden är nog lite OT.
Inlägg #8: Postat: 2004-09-18 15:29:00
Anna Drangel
Niklas: Talang behövs också! Självklart. Visst kan man bli rockstjärna utan att kunna sjunga så bra, men för att bli en världsklassångare behöver du ett otroligt bra gehör.
Inlägg #9: Postat: 2004-09-25 18:18:00
jugge
är inte felet med mycket musik idag att den är totalt talanglös? och det ser våra ungdomar som givetvis tror att de bara behöver visa sig så är saken klar. sedan när de inser att det inte var så det funkade så gråter de och klagar på juryn. för dess egen bristande talang.
Laddar...