Inlägg #1: Postat: 2004-09-17 13:10:00
|
Man Originalet, forts. |
Av ovanstående skäl upprörs jag inte av den "elaka" juryn i Idol-programmet. Det är bara bra om folk inser att även musik o. sång kräver kunnande och erfarenhet. Man kan inte bli stjärna bara för att man tycker det är kul att sjunga i duschen!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-17 13:22:00
|
AC Collin |
Man kan hoppas att det framgår av programmet att det ställs höga krav för att bli artist. Att man nöjer sig med att underhålla i karaokebaren på Golden Hits ;-.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-17 13:23:00
|
AC Collin - forts. |
Förutom att vi är glada att vi slipper stå där framför juryn så tror jag att det finns ett underhållningsvärde i att vi får vara delaktiga när någon annans dröm går i uppfyllelse. Kunna säga att “jag minns när han var med i det där programmet, när han var helt okänd och slog skallen i bastutaket och sjöng brallorna av juryn. Jag visste att han skulle bli en stjärna!”. Scoopet. Då får man ta det onda med det goda.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-17 19:29:00
|
Inger |
Instämmer med "Man Originalet". Det är kanske det som är felet att vi tror att vi kanske kan FÅ lycka, framgång, talang m m utan varken någon större begåvning eller insats! Hur mycket begåvning man än har så kommer man ingenstans utan hårt arbete, så kan man ju drömma vidare hur mycket man vill. Jag har sett programmet EN gång och det som slog mig var hur oärliga föräldrar/vänner/släkt måste vara?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-17 19:48:00
|
AC Collin |
Du har en poäng där, Inger. Varför är det så svårt att ta ner någon på jorden? För att det finns tillräckligt många obegåvade som lyckats så att det ändå finns ett hopp? ;-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-18 15:18:00
|
Inger |
Att göra katastrofalt bort sig på ALLA plan gör inget. Det handlar ju bara om känslor, som feministerna säger.... ;-
|
|