Irakiska bloggar

Inlägg #1: Postat: 2004-09-17 08:27:00
Fred
Absolut. Chrenkoff är fenomenal. Det är intressant att se att bloggar nu ger en bättre bild än medierna av vad som händer Irak. Vi har bara sett början på hur det kan ändra på världen. Sanning blir svårare att förtrycka med varje dag.
Inlägg #2: Postat: 2004-09-17 09:59:00
US
Jag gillar Amnestys rapportering, det kan man lita på, här ett exempel: "Myndigheterna i USA diskriminerar människor på grund av etnisk bakgrund, visar en ny rapport som har publicerats av Amnesty International i USA. Uppskattningsvis beräknas 32 miljoner människor i USA ha blivit utsatta för diskriminering på grund av sin ras, religion eller etniska tillhörighet. Polisen stoppar och kroppsvisiterar människor på gatan, i bilar, i affärer och på flygplatser utan laglig grund."
Inlägg #3: Postat: 2004-09-17 10:22:00
US
Och så får man inte läsa vad man vill heller utan att bli registrerad, hur många miljoner är dom? Det här är väl den demokratin som USA vill tvinga oss alla med sina massförstörelsevapen. Kul att Kofi Annan vågar säga sanningen: ”Anfallet mot Irak var olaglig.”
Inlägg #4: Postat: 2004-09-17 10:24:00
US
I början av 80-talet flyttade 9000 polacker till Sydafrika för att leka apartheid, ni vet ”vi vita, guds utvalda, mot negerjävlar”, efter Mandelas återkomst flyttade många till Australien där de kan jaga aboriginer och skriva ”bloggar” för att sprida USA-propaganda.
Inlägg #5: Postat: 2004-09-17 14:18:00
Mike
Just det US det är jättehemskt här barnen svälter, bara de rika får sjukvård och regeringen består av korrupta oljemagnater som skickar ut alla fattiga att dö i orättfärdiga krig. Ändå söker sig folk hit mer än till något annat land. Från kommunistparadis som Kuba eller fd Polen och DDR riskerar de t.o.m livet för att ta sig hit.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-17 18:15:00
US
Visst finns det ekonomiska flyktingar, och USA är ju rik, dom roffar åt sig andra länders rikedomar.
Inlägg #7: Postat: 2004-09-17 19:06:00
Mike
Ja och så är de väl rasister och kontrarevolutionärer hela bunten. Men vad är det med det Kubanska samhället t.ex. som skapar så många ekonomiska flyktingar och kontrarevolutionärer? De har det ju så bra där. Fin sjukvård och utbildning t.ex. Flera av de där "slumläkarna" de skickat till Venezuela har ju t.o.m. sökt asyl där....!!??
Inlägg #8: Postat: 2004-09-17 19:09:00
Mike
T.o.m. Castros dotter flydde ju till USA. Var farsgubben så snål att hon också blev ekonomisk flykting. Delade han inte med sig av sina åtskilliga "ärligt förtjänade" miljarder till sina egna barn?
Inlägg #9: Postat: 2004-09-17 21:46:00
Mike
På tal om "ekonomiska flyktingar" kom inte du själv till Sverige på den tiden när Sverige var lika rikt som USA och lika duktigt på att "roffa åt sig". Du ville väl roffa åt dig du med och det lyckades ju bra....
Inlägg #10: Postat: 2004-09-18 11:11:00
US
Stämmer, du har ju koll på mig och vet exakt hur mycket jag har roffat åt mig, det är mer än jag kunnat skaffa mig i San Diego om jag hade flyttat dit. Jag har gott samvete i Sverige men i USA hade jag varit en mördare, mördat en massa vietnameser och mina söner hade varit i Irak och dödad en massa irakiska barn och kvinnor. Det är det verkliga USA, banditer hela gänget, mördare! Var fjärde amerikanare är dessutom mentalt sjuk enlig deras egna uppgifter.
Inlägg #11: Postat: 2004-09-18 17:17:00
Mike
Jag har mina egna funderingar inom vilka kretsar mentalsjukdomen grasserar. Men det är väl ingen skam att lida av samma sjukdom som Lenin....?
Laddar...